Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fast kassekladde til smart-inbox bilag

+3

Som det er nu skal jeg vælge kassekladde for hvis jeg glemmer det går posteringerne i den forkerte nummerserie.

Da jeg indlæser bankposteringer i en fil, kan jeg ikke vedhæfte kvitteringerne fra smart-inbox, men må gøre det i selve kassekladden.

Det er derfor kun leverandørfakturaer der bogføres fra smart-inbox. Kan man så ikke sætte systemet op til fast at starte i den ønskede kassekladde?

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen

 

Dette er hovedindlæg for følgende indlæg:

23348 (+2)

23604

22133 (+4)

24989 (+2)

i Forslag » Andet af (860 points)

2 Svar

Hej Marianne :)

Jeg er med på, at det kan være irriterende at skulle vælge disse kladder hver gang.

Du kan godt som tingene er nu få den valgte kladde til at stå øverst. Det er dog to work arounds, så jeg er klar over de ikke er perfekte, men indtil videre er det de bedste bud. Det er på tale at kigge på at kunne vælge kladder, men det er ikke planlagt endnu.

Du kan sætte dine kladder op til at håndtere en posteringstype. På den måde vil der blive valgt den kladde som kan håndtere den type af postering. Det vil i dette tilfælde være leverandørfaktura. Det kræver dog et par kladder og betyder som sagt at hver kladde kun kan styre en posteringstype.

Det andet du kan gøre er, at rette dine kladder til, så den øverste kladde er den du vil have leverandørfaktura over i. Man kan som ikke rykke rundt på dem, men du kan bytte rundt på opsætningen.

Et kort eksempel. Du har 2 kladder.

Kladde 1 - bilagsnummer 1

Kladde 2 - bilagsnummer 10000

Så bytter du bare rundt, så kladde 1 kommer til at hedde kladde 2 og herefter rettes nummerserien. Det samme gør du omvendt.

På den måde kan du selv bestemme hvilken kladde der er øverst.

Du må endelig sige til, hvis det ikke giver mening, så må vi kigge på det igen :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen Marianne :)

Vi har nu lavet en forbedring af Smart Inbox i forhold til kassekladderne.

Førhen ville rækkefølgen af kassekladder være afhængig af, hvornår de enkelte kladder var oprettet. Det har vi nu ændret, så det er den aktuelle rækkefølge som findes under regnskab.

Det betyder du nu kan bestemme, hvilke kladder, der skal prioriteres først.

Du kan skifte rækkefølgen under alle indstillinger -> regnskab -> kassekladder. Jeg håber det kan hjælpe dig en nemmere arbejdsgang i Smart Inbox.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)