Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Er der nogen måde at søge i ordre på hvilken vare de indeholder?

0
Vi har et behov for at søge på ordre der indeholder en given vare. Situationen er f.eks. at vi tager imod bestilling af en vare med meget lang leveringstid. Når sådanne en ordre bliver lagt, er det langt fra altid at vi kan huske hvilken kunde der bestilte varen når den så langt om længe dukker op.

Altså der står pludseligt en vare på lageret, som en eller anden kunde bestilte for 3 mdr. siden – men ingen kan længere huske hvilken kunde det var der bestilte den…???

I vores nuværende system kan vi søge på et varenummer eller navn og få en liste med alle åbne ordre som indeholder den givne vare, og på den måde kan vi se hvilken kunde det var der bestilte den (bemærk at vi ofte har flere hundrede åbne ordre).

Vi har også ofte situationer hvor kunder ”pre-ordre” nye produkter - ofte længe før produktet kan leveres – og i den situation har vi, når varen så kan leveres, også brug for at få en liste over de kunder der har ”pre-ordret” – og helst i alderssorteret rækkefølge, så dem der har bestilt først også får leveret først.

Hvordan finder jeg i e-conomic ud af hvem en given vare er bestilt hjem til, eller hvilke kunder der venter på en given vare?
i Spørgsmål » Andet af (3.4k points)

1 Svar

Hej Helge

Vi har i e-conomic ikke en funktion til at følge en bestilling direkte til en kunde. Man kan se varen ligger i ordre, men hvilken kunde der præcis vedrører den specifikke bestilling er ikke muligt at følge. I kan dog angive på ordren, hvilken bestilling den hænger sammen, så det er nemmere at søge sig frem til, hvilket jeg tænker vil løse din udfordring.

Som du selv er inde på, så kan du sagtens isolere ordre, så du kun får vist dem, der vedrører en specifik vare. I kan så bruge på overskriften eller øvrig ref. på ordren til at angive det nummer bestillingen har. I vil nu i oversigten over alle ordre have stående, hvilken bestilling lige præcis denne ordre hører til.

Hvis det stadig er uoverskueligt, så kan man trykke ctrl. + f -> søge på bestillingsnummeret, så vil det findes og fremhæves med en markering.

Hvis ordren skal sende, så kan i design og layout sørge for at fjerne øvrig ref. og/eller overskriften, så kunden ikke ser referencen til bestillingen.

Du må endelig sige til, hvis det ikke giver mening, men på denne måde kan du koble bestillingen til en ordre :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hmm... bøvlet og langt fra optimalt... Jeg vil så egentligt gerne ændre fra spørgsmål til et forslag, altså at man kan lave en søgning på teksten i varelinjerne under tilbud, ordre og fakturaer.

Det ville i øvrigt også løse et andet ønske der har været oppe, nemlig at man kan søge på f.eks. et serienummer eller en bemærkning der er tilføjet til teksten i en varelinje.
Hej igen Helge :)

Jeg havde ikke overvejet muligheden for at skrive det i varelinjen. Hvis du skriver det i varenavn, så kan du vælge andre muligheder -> udvid varelinjer -> ctrl. + f, så kan du her søge efter den tekst du har skrevet.

Hvordan vil det virke?
Hej Jesper,

Jo, men det vil jo faktisk kunne fungerer ret godt... jeg havde ikke helt selv set fidusen i at lade browseren lave søgningen, men det er jo egentligt ganske smart - det er super... takker...:-)
Det er godt vi kan hjælpe hinanden med at finde brugbare løsninger så ;)
Det er super fedt dette kan fungere for dig.

Selv tak og rigtig god dag.