Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Flere EAN numre på samme kunde

+2
Hej !

Jeg har en del offentlige kunder som har mere end 1 EAN nummer pr cvr nummer, men jeg kan ikke se, at jeg kan indtaste mere end 1 EAN nummer pr kunde. Er det muligt at have mere end 1 EAN nummer pr kunde hvor man også kan tilknytte en beskrivelse?

 

Mette
i Spørgsmål » Andet af (500 points)

1 Svar

Hej Mette :)

Som udgangspunkt er det ikke muligt at have flere EAN numre per kunde.

Jeg håber dog vi kan finde en løsning, der vil virke for dig.

Som jeg forstår det, så er det en samlet kunde, og derfor er de skyldige beløb også rettet mod den samme kunde, men de har forskellige afdelinger.

Det du kan gøre er, at oprette alle afdelinger som selvstændige kunder med det samme CVR nummer. Så opretter du en betalingsbetingelse af typen 'kreditkort'. Det er ikke fordi de skal betale med kreditkort. Det hedder den blot i vores system. Denne skal tildeles alle afdelingerne.

Det er der er smart ved denne type er, at du kan angive en kunde på betingelsen. Denne kunde vil så få 'flyttet' alle de skyldige beløb over på sig, så alle de andre kunder (afdelinger) vil gå i nul, men denne kunde, som er tastet på betingelsen vil have det samlede skyldige beløb.

På den måde vil du have alle afdelinger for sig selv med hver sit EAN nummer og du vil have en kunde med det skyldige beløb. Jeg tror måske det vil løse din udfordring.

Sig endelig til, hvis det ikke giver mening. Jeg kan godt forstå, hvis det er lidt forvirrende :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hvis man vælger kreditkort, kan man ikke vælge forfaldsdato, f.eks. netto 15 dage. Hvordan håndteres det så, så der kan rykkes?
Hej og tak for spørgsmålet,

Betalingsbetingelsen vil være den du har på din 'hovedkunde', altså den kunde du har valgt under opsætningen af din betalingsbetingelse med 'kredit kort'.

Hvis du her vælger netto 15, så vil det være gældende :)