Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Opsætning af ”skjul varer” status i webshop…

0
Er der nogen mulighed for at varer kan optræde som ”skjult” i webshop som standard - p.t. ser det ud til at de som standard er synlige...

Vores problem er bl.a. at vi gerne vil kunne forhåndsoprette en vare, uden nødvendigvis at kende den endelige salgspris. Som det er nu, så vil alle varer der oprettes i e-conomic, automatisk kunnet findes og vises ved en søgning i webshop –  man skal altså aktivt ind i webshop og sætte status til ”skjult” på hver enkelt varer - og således er der risiko for at en kunde finder en vare med forkert pris...

Nr. 2. problem ved denne "auto synlighed" er at vi også gerne vil kunne lægge nyoprettede varer klar i de rigtige varekategorier i shoppen, uden nødvendigvis at ha’ tekst og billede klar endnu – men gør vi det så popper de jo op som ”synlige”, men selvfølgeligt uden tekst og billeder - hvilket jo er utilsigtet...

Det logiske flow, som jeg ser det, er jo at når man gør varen klar til at blive vist i shoppen (laver tekst og uploader billede), at så vælger man samtidigt at gøre varen synlig. Det er i øvrigt også sådan den samme shop fungere i integration med Summasummarum...!!?
i Spørgsmål » Andet af (3.4k points)
opdateret af

1 Svar

Hej Helge :)

Jeg kan sagtens forstå din problemstilling og det er helt sikkert problematisk. I forhold til at skjule varen, så virker den funktion ikke i webshoppen. Den er synlig derinde. Hvis man går ind på varen, så er der et felt til at sætte et flueben, hvor der står 'skjul'. Det ville under normale omstændigheder være denne du skulle benytte.

Jeg har før rykket for at få denne funktion tilgængelig, men der er ikke sket noget endnu. Jeg vil meget gerne gå ind og rykke igen, men som udgangspunkt, så skal vi nok mere antage, at denne funktion ikke findes, da det ikke ligner noget, der bliver rettet lige med det samme.

Derfor findes den funktionalitet du efterspørger på nuværende ikke. Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt for det ville være smart i forhold til den situation du beskriver.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper, tak for svar...:-)

Men bare for at være sikker på at vi ikke taler forbi hinanden, så er det jo egentligt ikke så meget en funktion jeg eftersøger, men mere at default valget i "skjul varer" fluebenet er aktivt frem for det modsatte...
Jeg tænker det må være mere logisk at man først "synliggør" varen når varen er klar til at blive vist i shoppen - altså når man har lavet tekst og billeder m.v.

Og som jeg skriver, så er det jo sjovt nok også sådan det fungere når shoppen er integreret med summa...
Hej Helge :)
Vi snakker om den samme ting. Det er det flueben, som ikke er aktivt.
Jeg har også undret mig over, hvorfor det ikke virker, men der skulle være noget teknisk bagved systemet, som gør det. Jeg vil gerne prøve at grave lidt i det, så du kan få en bedre forklaring, men som udgangspunkt, så virker denne funktion ikke.

Jeg er helt enig i, at det er smart når man undervejs arbejder med sine varer og det er også derfor at funktion er der, den virker bare ikke når man integrerer med e-conomic.

Jeg prøver som sagt lige at forhøre mig internt om, hvad der er sket med denne funktion :)
Hej Jesper,

Det er bare det at du kalder det en "funktion" og "at det ikke virker" som forvirre mig - for umiddelbart er der jo ikke nogen funktioner der mangler, eller noget der ikke virker - selv med min relativt begrænsede programmeringsmæssige erfaring, så er et default state på den type til/fravalgs funktion jo normalt bare et definitionsspørgsmål - altså om den pr. default er det ene eller det andet...
Hej igen Helge.
Jeg er med på du gerne vil have det som default, men hvis funktionen, og det er en funktion, ikke virker, så kan det ikke sættes til default.

Der er under alle varer en mulighed, eller burde være en mulighed, for at skjule en vare. Det kan man dog ikke lige nu, da feltet ikke er aktivt. Derfor er det sådan, at hvis man helt overordnet ikke har mulighed for at gøre dette, så kan det heller ikke blive default.

Giver det mere mening? Du kan evt. prøve at hoppe ind på en vare i webshoppen.
https://www.screencast.com/t/a2uCqUKrXr - jeg har her vist, hvor du kan se dette. Som du vil opdage når du hopper derind, så er dette felt ikke aktivt. Du kan ikke trykke på det og det er derfor funktionen ikke virker, om det er defalut eller ej :)

Et tip herfra er at lave en varegruppe i e-conomic og kalde den 'ikke synlige varer i webshop', eller lignede. Så kan du oprette alle varer her og sørge for at denne varegruppe ikke er synlig på webshoppen. På den måde vil du have alle varerne i e-conomic. Du kan ikke arbejde med dem i webshoppen før de kommer over i en varegruppe med tilknytning til webshoppen, men så har du dem i e-conomic. Det kan være et lille skridt på vejen :)
Ahh… nu forstår jeg…  jeg havde slet ikke bemærket at funktionen slet ikke virkede…
Nå nu den kommer til at virker – hvilket man jo må formode den kommer til – ved du så om planen er at den pr. default er ”skult”?
Hej igen Helge :)

Jeg må indrømme, at jeg har taget fejl. Det er jeg selvfølgelig ked af, men heldigvis, så betyder det, at man godt kan skjule varer i webshoppen.
Du gør det ved at sætte varen som 'spærret' i e-conomic. Det vil gøre, at den bliver skjult i webshoppen. Der vil endda komme flueben.

Det betyder også, at hvis du opretter varen som spærret i e-conomic, så vil den per default være skjult.

Du kan så manuelt, eller via import, opdatere dine varer, så de går fra spærret til åbne og derved også er synlige i e-conomic.
Jeg havde misset, at denne mulighed eksisterede, men heldigvis fandt jeg frem til en løsning, da jeg prøvede at finde ud af, hvorfor det ikke virkede :)

Sig endelig til, hvis jeg skal forklare import eller andre ting ydeligere. Det er mega fedt, at man kan gøre det!

Endnu en gang undskyld for min forkerte udmelding til at starte med.
Hej Jesper,

OK, fedt… Så skal vi bare lige internt her tænke en ny arbejdsgang – for umiddelbart var tanken jo kun at bruge spærring til vare der er udgået eller på anden måde ellers burde ha været slette – men da man jo ikke kan slette en vare der har været aktiv, så var en spærring den mest oplagte måde…
Anyhow, fedt med et svar – og det giver da’ også rimelig god mening… og mon ikke vi kan få det til at fungerer...

P.s. nu vi er ved det - hvad er så grunden til at en varer bliver slette i shoppen (eller mere specifikt tekst, "se også" og billede) hvis man ændre varenummer? - burde varenummeret ikke også bare ændre sig i shoppen?
Spærring er stadig den rigtige vej til udgåede varer. Hvis de ikke skal fremgå i webshoppen, så kan i flytte dem over i en varegruppe, som ikke er vist på webshoppen, så er de både spærret i e-conomic og væk fra Webshoppen :)

Det er et rigtig godt spørgsmål i forhold til varenummer. Det burde den umiddelbart ikke gøre. Jeg vil prøve at undersøge det lidt nærmere og så vender jeg tilbage.
Hej igen :)

Jeg har undersøgt problemstillingen med at skifte varenummer.
Det er sådan systemet er bygget til at fungere, så rent teknisk er der ikke en fejl.
Jeg vil dog medgive, at det ikke er en optimal måde at håndtere det på.

Det er ikke noget der umiddelbart vil blive ændret. Du skal derfor være opmærksom, når der rettes i varenumre.