Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Følgeseddel - send kopi på email

+1
Vi har mange kunder, der forespørger følgesedler pr. email (kopi) til deres bogholderi. Mange oplever, at den fysiske følgeseddel nemt kan gå tabt. Kan man ikke lave det således, som det er muligt med fakturaer, at sende følgesedlen pr. email til den emailadresse, som er angivet på kunderne? Den kunne døbes med et vandmærke "kopi", så den ikke kan forveksles med den fysiske følgeseddel, der følger varerne.

Det vil endvidere være nødvendigt, at man pr. kunde angiver, om følgesedler som standard skal sendes til fakturaemailadresse, da det ikke vil være alle kunder, der vil have følgeseddel elektronisk. Alternativt skal der være et felt på kunder til at angive emailadresse til følgeseddel-kopier.
i Forslag » Lagerstyring af (690 points)
Hej Pernille,

Såfremt dine kunder ønsker følgesedlerne elektronisk, har vi en service, hvor du sender dine PDF følgesedler til en e-mail adresse, hvorefter vi konverterer og fremsender elektronisk.

Du er velkommen til at skrive/ringe på kontakt@hubbroker.com/20105008, hvis du vil høre nærmere.

Mvh.
Susanne

2 Svar

Hvis du vil lave en ny følgeseddel basseret på en faktura, så kan du jo lave en ny skabelonsamling, hvor faktura skabelonen er designet som en følgeseddel, eventuelt med en grafisk baggrund der siger "kopi". Så vælger du bare den skabelonsamling, inden du generere pdf'en du vil sende til kunden.

Det eneste minus er, at hvis ikke fakturaen er bogført, så får du det der elendige "kladde" hen over det hele...
Forslag af (3.4k points)
Jeg forstår ikke dit svar. Jeg skal ikke lave en ny følgeseddel. Jeg skal have den oprindelige følgeseddel sendt til kunden i pdf, når den laves
Hej Pernille :)

Jeg er med på, hvad du mener omkring at kunderne gerne vil have en elektronisk følgeseddel.

Det er sådan, at vi på lange bane er i gang med at kigge på hele flowet for mailopsætning. Det er dog noget, der ligger ude i fremtiden. Hele tankegangen er, at man i højere grad skal kunne vælge, at fx faktura sende til en mail og ordre til en anden. Her passer din ide meget godt ind, hvis man kunne vælge, at følgesedler skulle sendes til en af de samme, eller en helt tredje.

Det er dog som du nok ved, at man lige slet ikke kan sende en følgeseddel. Derfor skal den funktion laves før det er muligt. Jeg vil gerne gemme din ide til det tidspunkt, hvor vi kigger på mailflowet da jeg godt kan forstå behovet.

Jeg kan ikke love dig, at det vil komme med i den omgang, men det er her jeg ser mulighed for, at det passer bedst ind i vores nuværende plan. Dit forslag vil altså lande i den kategori jeg vil kalde for vores idebank. Det er ikke jeg vil sige vi kigger på lige nu, men det er noget jeg gemmer til fremtiden.

Du kan dog allerede nu godt løse din udfordring. Du får følgesedlen som et billede i e-conomic. Den kan du gemme og enten vedhæfte til afsendelsen af fakturaen fra e-conomic, så de får det hele samlet, eller du kan sende den særskilt på en mail.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du gør dette, så siger du bare til, men den mulighed eksisterer altså i dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Din løsning hjælper ikke på at man automatisk skal kunne sætte en debitor op til, altid at modtage en følgeseddelkopi. Jeg er godt klar over, at man kan gemme en følgeseddel i pdf - det er dog en meget manuel procedure med mange klik. Jeg havde behov for en mere automatiseret funktion.
Hej Pernille

Det er jeg helt med på, men som jeg skriver, så er det ikke noget vi vil kigge på for sig selv. Hvis vi skal have det med, så skal det være sammen med de andre forbedringer vi vil lave under hele mailopsætningen.

Det andet var blot en løsning, der ville virke nu. Jeg er med på du selv skal lave ekstra arbejde, men det vil kunne lade sig gøre på denne måde.
Jeg skrev det kun for at give dig den bedste af de ikke optimale løsninger :)