Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Landeopdelt omsætning i let tilgængelig rapport

0
Hej e-conomic
Ja - overskriften siger sig selv.

Vil I hurtigst muligt give jeres brugere muligheden for nemt og enkelt at lave et udtræk af omsætningen i en given periode fordelt geografisk eks. pr. land (ikke på kundegruppe basis)?

Rapporten kan eksempelvis tage udgangspunkt i kundernes stamdata (hvoraf land er registreret).

Det må da være andre brugere af e-conomic, der omsætter i andre lande end "blot" DK:-)

På forhånd mange tak.
// Umbraco HQ
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Umbraco og tak for dit forslag :)

Jeg kan er helt med på ideen omkring, at danne rapport, der viser omsætning per land. Som du selv er inde på er det muligt ved den nuværende opsætning at gøre dette ved at fordele på kundegruppe. De skal selvfølgelig oprettes og kunderne skal tildeles de korrekte kundegrupper, men når det er gjort, så er omsætningsstatistikken perfekt til at vise det billede i ønsker.

Fordi denne mulighed eksisterer, så vil jeg afvise dit forslag om at udbygge en rapport fordelt på lande. Ikke fordi det er en dårlig ide. Det er det slet ikke. Der er dog andre punkter i e-conomic, som vi hellere vil lægge vores ressourcer i på nuværende tidspunkt. Jeg vil ikke afvise, at ideen kan blive genbesøgt i fremtiden. Vi har allerede i 2018 kig på at udvide e-conomic med en modul fra Visma, hvor rapporteringsdelen bliver meget bedre. Jeg er ikke endnu helt klar over om det kommer til at spille samme land på kundens stamoplysninger, men hvis vi er heldig, så kan der måske findes noget her.

Indtil da vil jeg sætte dit forslag som implementeres ikke. Hvis i skulle være i tvivl om, hvordan i sætter kundegrupperne op og får lagt kunderne over i de rigtige grupper, så må i endelig sige til. Jeg tænker man kan være lidt fix i excel med noget eksport, sortering på lande og opdatering via import til sidst. Hvis det bliver aktuelt, så skal i som sagt bare sige det :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Ærgerligt at I ikke vil implementere det.

Vi bruger kundegrupper til at inddele kunderne i sektorer. Derudover har vi brug for at skelne mellem lande og krydse det med sektorer. Derfor ville det være en stor fordel for at kunne sortere på "land" i omsætningsrapporten.