Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forkert afspejling af ordrebeholdning

+1
Ordrelinjer afspejler en forkert ordrebeholdning i kr. når man har delvis leveret og delvis faktureret.

Når en del af ordren er leveret og faktureret, bliver ordrebeholdningen mindre. I e-conomic forbliver den det samme indtil alle varer er faktureret. Det, mener jeg og min chef, afspejler en alt for højt ordrebeholdning. For at give et korrekt billede af ordrebeholdningen burde der implementeres denne formel:

Bestilling minus faktureret gange enhedspris = restordrebeholdning

Vi håber, I vil implementere det således at vores revisor, bank og bogholderi får et korrekt billede af ordrebeholdningen.

Med venlig hilsen

Rûdiger "Rudi" Ahlf

Bogholder og administration

Fyns Hvidevare Levering ApS

Odense
i Forslag » Andet af (130 points)
status opdateret af 🔒

2 Svar

Hej Rudi :)

Jeg kan et stykke af vejen godt følge din tankegang.

Ideen i at kunne se, hvor stort et beløb man har i rest ordre giver rigtig god mening. Jeg er dog ikke helt enig i, at det samlede ordrebeløb skal falde løbende. Jeg kan tænke flere situationer, hvor man gerne vil have det oprindelige samlede ordrebeløb stående. Derfor tænker jeg, at der ikke skal erstattes noget, men derimod tilføjes noget.

I forhold til, hvordan vi løser det bedst, så vil jeg lige spørge lidt ind.

Når du siger i skal bruge det til at vise til revisor, bank og bogholderi, så vil jeg høre om de skal kunne se restbeløbet per ordre, eller blot et samlet beløb på restordrebeholdningen.

Det er nemlig sådan, at vi er i gang med at kigge på muligheden for at lave et billede, der viser det samlede beløb man har i ordre og her tænker jeg det ville give super god mening at vise det samlede beløb, men også et beløb fratrukket det man har faktureret.

Det vil dog ikke hjælpe på den enkelte ordre, da det er samlet.

Ville denne løsning passe dig, eller skal det være fordelt ud på de enkelte ordre?

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej, Jesper.
Tak for dit svar.
Det vil give for os god mening med et restordrebeløb pr. ordre samt et samlet restordrebeløb.

Med venlig hilsen
Rudi
Tak for din tilbagemelding. Jeg vil prøve at præsentere begge muligheder. Jeg skal nok vende tilbage efter mit møde med vores udviklere :)
Jeg mener det samme som Rudi.

Er I kommet videre med dette ?
Hej Rudi,

For at være ærlig, så nej.

Jeg havde i sin tid en snak med vores udviklere, hvor vi sagtens kunne se ideen i dette. Jeg har endda vendt den med vores app team, da vi også kigger på at forbedre visningen af det der. I første omgang røg det ind i plan, som senere blev ændret og derfor har ikke ville give dig et svar på, hvornår vi kommer til at kigge på.

Jeg vil dog sige, at det er noget vi har planer om at kigge på. Jeg kan bare ikke på nuværende tidspunkt sige noget omkring, da der har været et par ændringer i vores plan for udvikling.

Hej Rudi,

Det er efterhånden noget tid siden du kom med dette forslag.
I forbindelse med en anden bruger kommenterede på indlægget her, så prøvede jeg at følge lidt op på sagen. I den forbindelse vil jeg være ærlig omkring, hvor vi står lige nu. 
Jeg kan stadig godt se ideen i det du skriver og vi har stadig på den lange bane planer om at forbedre en generel visning af dette. Det er dog ikke noget, som er planlagt og derfor er udsigten meget usikker og løs. 

Det betyder at jeg for nu lukker ned for forslaget, da vi har rigtig mange andre gode forslag, som har fået større opbakning herinde på vores forum. Du kan evt. tage et kig under 'overvejes' og se, hvad der ellers ligger. 

Jeg vil ikke afvise, at vi en dag kommer tilbage til dette, men det bliver ikke i denne omgang. 

Du skal have tak for dele dit gode forslag. Det giver som sagt mening. Vi starter bare med forslag, som flere kunder har ytret et ønske om at få implementeret i programmet.

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)