forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Faktura: Mulighed for fakturalinier med antal 0

0
Jeg kunne godt tænke mig, at e-conomic tillod at have fakturalinier, hvor antal er 0. Jeg anvender nemlig til en kunde stående faktura - dvs en igangværende faktura som jeg hver måned kopierer og justerer. På denne faktura har jeg en fakturalinie for hvert projekt/lokation, og jeg udfylder så på hver linie de timer som jeg forbruger på det enkelte prokjekt. Men der er hver måned projekter som ikke skal faktureres. I stedet for at skulle slette disse linier, vil jeg gerne kunne taste 0 (nul) som antal, så det bliver tydeligt, at der ikke er forbrugt timer på projektet i den måned.

Ligeledes kan jeg ikke se, at der er nogen som helst grund til at forhindre, at man kan anvende antal 0 i fakturalinier. Hverken logiske eller bogføringsmæssige.
spurgt 30 Apr, 2010 i Forslag » e-conomic generelt af mortenhattesen (550 points)
status opdateret 6 Dec, 2012 af Lasse Bager

8 Svar

 
Bedste svar
Hej,
Tak for jeres forslag. Vi har haft dette oppe og vende til vores produktforbedringsmøde. Som Kim også skriver, så vil dette være en fordel for nogle og en ulempe for andre. Fx kan man forestille sig en del der ikke ønsker ved en fejl at sende en faktura med 0 i antal. De ønsker så en advarsel om at der nu bogføres en linie med 0. Dem der vil bogføre en linie med 0 irriteres nu over at få en advarsel hvorfor, der skal laves en indstilling om dette og måske mere (hvad med omsætningsstatistikken fx)
Alt andet lige vil en implementering af 0 i antal kræve mere arbejde end som så, for at det er lækkert og ordentligt.

Vi vurderer at for nærværende står fordelen for nogle ikke mål med ?ulempen? for andre og de krævede ressourcer for at udvikle dette.
Så tak for forslaget, men nej tak   .

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 25 Feb, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
valgt som bedste svar 6 Dec, 2012 af Lasse Bager
Et rigtig godt forslag synes jeg, det har jeg også behov for engang imellem  Istedet har jeg valgt at skjule antal-kolonnen, og skrive mig ud af problemet med tekst, hvilket bestemt ikke er optimalt    

Vil foreslå, at emnet flyttes ned til forslag til et bedre e-conomic, så andre kan komme med på vognen, hvis de har behov for funktionen, og så e-conomics medarbejdere ikke skal læse alle tråde igennem, for at finde vores forslag til et endnu bedre system

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 3 Maj, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)
Hej mortenhattesen og SusanneK,

Det er et fornuftigt forslag. Jeg har sendt det op til vores udviklere der vil se nærmere på det.

Og emnet er blevet flyttet så det nu ligger korrekt under Forslag til et bedre e-conomic.
besvaret 4 Maj, 2010 Forslag af Martin Wülser Larsen (5,280 points)
Så kan vi vist ikke ønske os det bedre. Tak

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 4 Maj, 2010 Forslag af SusanneK (15,800 points)


Er der nogen bevægelse på dette punkt? Jeg ved at 0 antal stadig ikke understøttes på fakturaer, men det kan da ikke være særlig svært at tillade, eller?
besvaret 2 Okt, 2010 Forslag af mortenhattesen (550 points)
Tak for dit forslag, som vi har lagt ind i vores forslagsdatabase. Det er dog (desværre for dig) ikke det samme som at det gennemføres.

Hvorfor ikke?.
Fordi vi skal tænke os om. Vi har erfaring for at alle funktioner har mindst to sider. En funktion som den af dig foreslået er helt sikkert en fordel for dig, men for andre vil den opfattes som en fejl at man kan lave en linie med 0 i antal.

Er det syltekrukken?
Det er bestemt ikke meningen at gode forslag skal sylte, men vi er usikre på dette konkret forslag. Hvorfor der er flere kunder der skal sige noget positivt herom

Er der ikke flere tilkendegivelser inden? så?

 

Kim Sneum Madsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 11 Okt, 2010 Forslag af kimsneummadsen (24,020 points)

Man får ikke blot en advarsel. Man får en fejlmeddelelse. Og det er umuligt, at efterlade en fakturakladde med 0 stk i antal, endsige at bogføre denne.

Måske var det en idé, at tillade 0 i antal kolonnen ved indtastning, men at fejlmelde, hvis man forsøger at bogføre den. Altså at flytte valideringen til bogføringstidspunktet. Så ville faciliteten ikke kunne genere nogen. Men derimod tillade, at man opretter tilbud/ordre/fakturakladder med fakturalinier hvor antal efterlades med 0 til senere indtastning af antal eller sletning af fakturalinien.
besvaret 25 Feb, 2011 Forslag af mortenhattesen (550 points)
Hej Morten,

Funktionen med validering senere, har vi nu diskuteret frem og tilbage, og er kommet frem til at denne ikke bliver rykket.

Er der noget du ikke kan bogføre, så skal det fejle lige så snart du opretter det, og ikke når du vil bogføre det. Derfor må jeg igen sige, at denne funktion ikke bliver implementeret da vi mener den ændre for meget i forretningslogikken, og der vil være nogle der opfatter dette som en fejl.

Cowboy tricket kunne måske være og give det et skævt antal, så du altid kunne finde de linjer, du endnu ikke har taget stilling til.

Steffen Ekelund

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 28 Feb, 2011 Forslag af Steffen E (151,510 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”