Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Import af kassekladde 0-posteringer

0
Hejsa,

ville være super, om man kunne fravælge linier uden beløb ved import fra excel til en kassekladde.

 

PROBLEMSTILLING:

Har lavet en kasseopgørelsesfil, medn 31 faneblade som er ens for en række enheder. I et separat faneblad genererer jeg en kassekladde. Det gør jeg for mange enheder.

Denne kassekladde gemmes som csv - hokus pokus 570 posteringer er bogført på få sekunder, som tidligere var en manuel proces på 0,5 - 1,0 dag.

Der er dog en masse linier med 0,00 - det er ikke de samme linier hver måned eller mellem de forskellige enheder. Det er en håbløs opgave, at fjerne dem manuelt, så pt indlæser jeg dem og har så en masse posteringer på kontiene med 0,00.

Det er ikke et kæmpeproblem, men over tid ender jeg med mange posteringer i de forskellige regnskaber uden beløb - og tænker det ville være ret simpelt - lidt ala man kan springe række 1 over fordi den ofte indeholder overskrifter - så kunne man sætte kryds, hvis 0-beløbs posteringer skulle indlæses (så de default ikke indlæses).

 

mvh stig
i Forslag » Andet af (260 points)

1 Svar

Hej Stig :)

Super fedt at høre at du benytter dig af importfunktionen. Den kan spare en for en masse tid.

Som jeg læser din problemstilling, så kan du godt løse det ved de funktioner, der allerede findes i excel. Man kan nemlig filtrere linjer væk med en bestemt værdi. I dit tilfælde vil det være dem med 0.

Jeg har prøvet at lave en lille video, der viser, hvordan du gør her.

Når først man lige har fået styr på det, så tager det ikke ret lang tid at gøre det. Hvis jeg har misforstået din problemstilling, så må du meget gerne sige til.

Der vil ikke komme en løsning, hvor den selv fjerner nul, men denne metode er som sagt rimelig simpel, når man lige lærer, hvordan filtreringsfunktion virker.

Jeg ser frem til at høre, hvordan det vil virke for dig :)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det havde jeg prøvet, men det virker ikke.

Dels gemmer excel også 0-rækkerne i CSV-filen, som er det format, e-conomic kan læse, og selvom man så åbner csv-filen og lave filteret der, så indlæser E-conomic de skjulte 0-linier.
Fair, det havde jeg ikke lige overvejet.
Så kan du gøre det, at du klikker helt oppe til venstre så hele arket bliver markeret og så kopiere du det over i et nyt ark. Jeg har denne gang testet og det vil virke.
Sig endelig til, hvis du har udfordringer med dette.

Det er selvfølgelig et ekstra step, men det tager heller ikke ret lang tid.
Det er mit bedste bud, da vi som udgangspunkt ikke vil gå ind og ignorer de linjer med nul :)
:-) - så ryger lidt af effektiviseringsideen.
Jeg er med på det giver et ekstra krumspring, men kontra at skulle dem manuelt, så vil jeg stadig vurdere, at dette er en væsentlig hurtigere løsning.