Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Procentkolonne af omsætning - OGSÅ på sammenligningstal for året før

0
Hej

Jeg er rigtig glad for economic og har lavet en fin kontoplan, hvor jeg bruger meget at sammenligne med året før. I den forbindelse anvender jeg funktionen "Konto, omsætning af", hvor der laves en procentkolonne med udgangspunkt i en specifik angivet konto - eks. "Omsætning i alt".

Det giver god mening, hvis der også var procentkolonne på "Året før" kolonnen, da det er relevant for sammenligningen.

Glæder mig til, at vi får det med :)

På forhånd tak.

Erik Frandsen
i Forslag » Andet af (160 points)

1 Svar

Hej Erik :)

Først og fremmest er det godt at høre, at du er glad for e-conomic :)

I forhold til din forespørgsel, så er de store rapporter i e-conomic sat lidt på pause, da vi afventer et nyt modul fra Visma, som ejer os. De har et modul til rapportering, hvor man kan en masse ting. Det er planen, at dette skal køres ind over e-conomic og derfor afventer vi udvikling af visse rapporter indtil da. Det betyder, at jeg for nu vil afvise ideen, da vores ressourcer vil brugt på andre dele af programmet i den nærmeste fremtid.

Du kan dog godt få vist det billede du ønsker, hvis du trækker listen ud i excel.

Du gør det på den måde, at du får rapporten vist som du plejer. Herefter er der et lille ikon oppe til højre, hvor du kan få den vist i excel. Den klikker du på.

Nu har du alle tallene i excel. Så tager du en kolonnen, som er fri og skriver du fx: =E11/C11*100

Du har nu procent i forhold til året før og så trækker du den bare ned langs filen så den beregner alle konti.

Om det er lige præcis er de felter kan du tjekke i din egen fil, men det var disse i min.

Hvis der er tvivl om, hvordan du gør dette, så sig endelig til. Jeg kan evt. lave en video, der viser, hvordan du gør :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Det foreslåede mht. excel er ikke helt korrekt forstået. Det er ikke procent af sidste års omsætning, Det er en procentkolonne på samme vis, som den der automatisk kan sættes på indeværende år, hvor man i opsætning vælger, hvilken konto, som skal være den, der udgør 100%. Men det gav mig dog tanken om, hvordan jeg kan lave det i excel, og det ville bare være godt, at kunne sammenligne på dette grundlag. Har lavet det i excel, men det var nemmere at have funktionen :)

Og så må jeg jo krydse fingre for, at Visma kommer frem til noget, som jeg kan bruge.

Mvh
Erik Frandsen
Hej Erik :)
Du har ret i, at jeg har stillet det forkert op. Det er min fejl.
Men super fedt du selv har kunne rette det til, så det viser det rigtige.

Hilsen Jesper Mieritz