Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Autoforslag

0
Er det korrekt forstået, at når man anvender autoforslag og vil overføre til Superkladden, så kan man ikke ændre "finans" til f.eks. "debitor"? I så fald er det ikke så interessant med autoforslag.
i Spørgsmål » Andet af (190 points)

1 Svar

Hej Lene :)

Det er helt rigtigt forstået, at man kun kan overføre finansbilag til superkladden.

Jeg er helt med på, at man kan have et ønske om hellere at vil arbejde i superkladden. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorfor du ikke kan bruge kassekladden. Hele ideen i at bruge autoforslag er, at man slipper for at lave konteringen, som kan gå en del hurtigere i superkladden. Specielt på debitor indbetalinger vil autoforslag være meget brugbart, da den vil forsøge at finde den pågældende faktura og herefter ramme kunden.

Så skal der bare overføres til kassekladden og bogføres.

Mit spørgsmål går derfor på, hvorfor kassekladden ikke kan bruges til dette? Du kan evt nøjes med at overføre dine kundeindbetalinger til kassekladden, hvis du gerne vil holde det adskilt.

Jeg ser frem til dit svar, så vi måske alligevel kan finde en løsning, som vil gavne dig. Personligt synes jeg autoforslag er så smart, at det ville være en skam, hvis dette skulle holde dig fra, at benytte den :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Jeg synes superkladden er hurtigere at arbejde i, man skal ikke ikke trykke på "blyant" hvis noget skal rettes. Derfor ville det også være dejligt hvis autoforslag vedr. debitorer og kreditorer kunne bruges her.
Det skal bemærkes at jeg bruger autoforslag til alle finansbilag og dette virker rigtig fint.
Jeg er enig i, at superkladden er hurtigere at rette ting i.
Det smart ved autoforslag er dog, at du ikke behøver rette noget. Du har mulighed for at autoforslag laver kontering. Ellers kan du selv lave den i 'overfør' billedet. Herefter behøver bilaget ikke ydeligere arbejde.
Derfor kan du helt undgå at skulle ind og rette, som er den lidt tunge del i kassekladden.

Giver det mening for dig? Ellers må du endelig sige til :)