Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




mobilpay invoice - gebyr

+2

Problemet er at banksaldoen ikke stemmer

Fordi mobilpay overfører netto beløbet og e-conomic registrere brutto beløbet

Dvs. at man manuel skal lave et finansbilag på gebyret - pr. betaling fordi banksaldoen ikke stemmer

Danske bank kunde

Mobilepay overfører betalingen til bankkontoen EFTER gebyr

Dvs. en indbetaling på 1000 - så overføres der 997,50 kr. - altså netto beløbet

Ikke danske bankkunde

Mobilepay overfører betalingen til bankkontoen EFTER gebyr

Dvs. en indbetaling på 1000 - så overføres der 997,50 kr. - altså netto beløbet

Er der tale om 2 indbetalinger på 1000+2500 overføres der ET beløb 3495 kr.

 

i Forslag » Andet af (140 points)

3 Svar

Hej Jesper :)

Jeg beklager jeg først svarer på dit indlæg nu.

Jeg har været i dialog med danske bank for at finde ud af, hvad der sker. Jeg håbede at finde et konkret svar til dig inden jeg besvarede indlægget. Derfor har jeg trukket den lidt. Det er ikke lykkedes endnu. Jeg afventer et svar fra danske bank.

Derfor giver jeg dig lige en opdatering på, at jeg i gang med at kigge på din sag. Det nemmeste ville helt klart være, hvis den overførte de 1000 kr til e-conomic.

For at være helt sikker, så vil jeg lige høre, hvordan disse 1000 kr (997,50 kr) kommer ind i e-conomic? Her tænker jeg på om de lander direkte i kassekladden, eller om de kommer ind i din bankafstemning og herefter bliver overført videre til kassekladden? :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen Jesper :)

Jeg har nu fået et svar tilbage fra Danske Bank.

Det er en problemstilling de er klar over, og de vil gerne kigge på det.

Jeg har givet sagen et ekstra skub inde hos dem og fortalt dem, at det er noget, der vil være en stor forbedring af integrationen til MobilePay Invoice.

Jeg har ikke noget klar svar på, hvor langt de er i processen, men jeg blev lovet en opdatering, når de var kommet videre i sagen.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper
Jeg har også talt med mobilepay

Danske bank problem er - Ikke danske bank kunder
- Danske bank mangler en gebyrkonto
Hvor de kan trække gebyret
- derfor modregner de og overfører dagens netto beløb

Jeg foreslog dem en meget simpel løsning

Forudbetaling for gebyr
fx Klippekort 100 overførsler 200 kr. + moms

Så har de altid dækning
- ligesom ved danske bank kunder der har deres egen gebyr konto til mobilpay

De var meget lydhør for foreslaget
- men jo flere der bakker op - jo bedre
Og jo flere bruge mobilepay
Hej igen :)

Super fedt at høre, at du også har snakket med Danske Bank.
Den løsning ville helt fint løse problemet, så det kunne være en mulighed. Jeg håber de enten vælger den, eller anden løsning, så det bliver muligt at opdele gebyret og indbetalingen.
Hej igen Jesper :)

Jeg har rykket Danske Bank for svar i forhold til din problemstilling med gebyrer.

De har skrevet tilbage, at deres produktansvarlige ikke vil ændre på dette på nuværende tidspunkt.

De har dog planer om at lave ændringer på Invoice 2.0, som bliver udgivet i løbet af 2018, men der er ikke fastlagt nogen præcis pris model.

 

Et mere præcis svar kan jeg ikke give dig, da det er noget der skal ændres i forhold til den måde Danske Bank håndterer gebyr på.

Uden jeg kan love dig noget, så lyder det dog som om, at Danske Bank erkender problemet. Hvordan en løsning vil lande, og hvornår, er ikke til at sige noget om :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)