Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varekøb af ydelser ?

+3
Hej !

E-conomic kan kun "købe varer", og ikke "ydelser".

Det er et kæmpe problem for een af mine kunder, så - er der nogen der har fundet en vej udenom ?

Det skal være noget der går gennem lagermodulet, for min kunde køber vare OG ydelse på samme kreditorfaktura.

På forhånd mange tak :-)

Hilsner
Janne Andersen
i Spørgsmål » Andet af (250 points)
Hej Janne.

Jeg har lavet den finte, at jeg har relateret gebyrfeltet til en ydelseskonto. Men det er jo slet ikke holdbart i længden kun at have en omkostningskonto tilknyttet en vareleverandørfaktura.

2 Svar

Som bruger undrer jeg mig over, at e-conomic ikke har besvaret dette spørgsmål. Jeg tror at vi er mange der længe har undret os over denne mærkelige begrænsning.

Det er jo helt simpelt, det bør være muligt at indkøbe ydelser, præcis som varer. Det må være ekstremt let at implementere. Det eneste der skal til er, at indkøbet -når det bogføres- ikke skal konteres på varelageret, men på en valgfri omkostningskonto.

med venlig hilsen, Thomas Knudstrup Lite Flite ApS
Spørgsmål af (1.5k points)
I e-conomic  kan man i den samme kundefaktura levere både lagerførte og ikke-lagerførte varer/ydelser.

Men hos e-conomic kan man ikke forstå, at en sådan faktura også skal kunne bogføres i fakturamodtagers e-conomic system på en hensigtsmæssige måde.

Spørgsmålet har været rejst flere gange, men forgæves.
God dag til jer alle.

Jeg er blevet gjort opmærksom på dette indlæg som ikke har fået svar. Det undskylder jeg mange gange. Tak fordi i svarede det på dette indlæg, da det har gjort os opmærksomme på manglen.

I forhold til problemstillingen kan jeg se at den er helt tilbage fra 2017. På nuværende tidspunkt kan jeg sige at vi i Q1 i 2019 har en større lager gennemgang planlagt. Synd det skal tage så lang tid, men jeg håber da at vi i så fald kan få det med. Jeg vil foreslå dem at tage et kig på dette indlæg og tage det med til vores næste udviklermøde. Jeg har flere gange selv hørt at dette behov er ønsket via vores support, og tænker ikke der er nogen grund til at diskutere funktionaliteten.

 Jeg vender tilbage når jeg ved mere og så må i alle have en rigtigt god uge.

For os der har været med længe, så er det ikke noget sjældent syn at se bemærkningen "at vi i [måned/kvartal] i [år] har en større lager gennemgang planlagt" eller noget tilsvarende :-)

Skal vi nøjes med at sige, at det denne gang er noget der bør overholdes ?
Det er jeg helt sikker på at det vil.

Spørgsmålet er mere hvad de godtager fra os af, og hvad de ikke ønsker at lave. Jeg kan sige at de har taget imod en del forum forslag allerede. Jeg håber på det bedste med denne, da jeg synes den giver mening.

Som sagt skal jeg nok sige når jeg ved hvad de synes. Indtil videre er det også planlagt på roadmap, men skulle der ske ændringer skal jeg nok også informere omkring det. Det håber jeg selvfølgeligt at jeg helt kommer til at undgå.

Vi skrives ved. :-)

Endnu et punkt hvor der ikke sker noget i årevis. Det er ellers helt simpelt:

Ved salg kan man tilføje blanke linjer (evt med fri varetekst) og man kan tilføje ydelser (som f.x. arbejdstimer).

Det er nøjagtig det samme vi ønsker os ved indkøb:

Man skal ganske enkelt kunne tilføje blanke linjer (evt med fri varetekst) og ydelser (som f.x. arbejdstimer eller konsulenthonorar) til sin bestilling.

Jeg vil gerne bede om et helt ærligt svar: Kommer den funktion eller gør den ikke ?

Det første du nævner er rabat på en bestilling – Jeg kunne godt tænke mig, at høre hvordan du (i jeres virksomhed) anvender bestillinger.

Det der er den oprindelige tanke med muligheden er, at sende en bestilling hvor det er antal der er i fokus fordi, at selve priserne osv. bliver sendt tilbage fra vareleverandøren i en ordrebekræftelse. I den tiltænkte arbejdsgang giver det så ikke helt mening, at lave en rabat felt hvor dette kan skrives ind https://promocodius.com/dk/rabatkode/stylepit .

Hvordan vil det virke for jer hvis i skrev det ind i ”tekst 1” – hvor i så kunne skrive, at bestillingen forudsætter den aftalte rabat.

Det er lidt den samme ting i forhold til vedhæfte et bilag – jeg er ikke sikker på hvilket bilag der skulle være nødvendigt, at vedhæfte til en bestilling. Det håber jeg du vil uddybe på også.

Jeg ser frem til høre hvordan du anvender den – hvordan jeres bestillinger ser ud til leverandøren. 

Spørgsmål af (260 points)
vises igen af 🔒
Øhm... Jeg er ikke helt sikker på hvordan indlægget ovenfor hænger sammen med de spørgsmål der er rejst. Rabatter, hvor kom dét ind i billedet ?
Det har jeg fuldstændig glemt, fordi de kunder, jeg har, og som brugte lagermodulet, har forladt e-conomic.

Det er langt det nemmeste.

God weekend