Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projekter

+1
Hej EC

Vi er et selskab med rigtig mange mindre projekter og hvor regninger fra underleverandører kan komme frem til os meget sent og lang tid efter projektet reelt set er afsluttet. Det er muligt at lukke et projekt - men jeg kan forstå at når først projektet er lukket kan det ikke åbnes igen. Så er der mulighed for at 'spærre' et projekt således at der ikke kan bogføres mere på dette men at det kan åbnes igen.

Jeg har to ønsker her:

1) Mulighed for at genåbne et lukket projekt. Dette af hensyn til bogføring af regninger som modtages lang tid efter projektets reelle afslutning.

2) Mulighed for at kunne udskrive en projektliste/DB: Kun igangværende/åbne projekter - dvs. en liste eksl. lukkede projekter og spærrede projekter. Dette for at give en overblik over de projekter der reelt set er igangværende ift. periodisering af disse.

Håber at modtage en positiv tilbagemelding på dette.

Mvh Kent
i Forslag » Andet af (180 points)

1 Svar

Hej Kent :)

I forhold til din første forespørgelse omkring at kunne genåbne en afsluttet et projekt, så er dette ikke noget der vil blive muligt. Det er selvfølgelig noget bøvlet når du mangler at bogføre nogle enkelte ting.

Der er dog et lille trick du kan bruge. Det er er nemlig stadig muligt at om omkontere på et projekt, selvom det er afsluttet. Man kan dog kun flytte fra åbent projekt til åbent projekt og fra afsluttet til afsluttet. Det gør at der er en lille krølle på det.

Derfor kan man oprette et fiktivt projekt, som måske har nummer 999999000. Dette har du åbent i godt stykke tid og hver gang du har en af disse faktura, som kommer efterfølgende, så bliver de i første omgang registeret her. En gang i måneden eller lignende, hvad der nu passer dig, så afslutter du dette. Det er nu muligt at omkontere disse posteringer ud til de rette projekter, da begge projekter er afsluttet.

Næste måned opretter du så et nyt projekt, som hedder 999999001 og bruger det til de posteringer der kommer ind efter et afsluttet projekt. På den måde kan du faktisk godt postere på et afsluttet projekt.

Hvordan du vil nummerere og i hvilket tidsinterval der skal afsluttes bestemmer du helt selv, men på denne måde er det muligt. Du kan se mere omkring, hvordan du omkonterer her.

 

I dit punkt nummer 2 beskriver du et ønske om kun at se de åbne/igangværende projekter. Det er som udgangspunkt sådan rapporterne er lavet. Du kan dog vælge at 'vis afsluttede' i søgninger for at se de afsluttede. Det vil sige du kun ser de igangværende. Dog incl. spærrede.

Her vil jeg prøve at høre, hvornår du spærrer et projekt frem for at afslutte det? Det lyder på mig som du spærrer for at undgå ikke at kunne efterpostere, men det kan du via den metode jeg har vist dig, så måske du helt kan undgå at spærre dem og i så fald, så kan du allerede nu se det du ønsker :) 

Jeg håber det hele giver mening, ellers må du endelig sige til. Så prøver jeg at forklare igen.

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej Jesper.

Dette er da ganske besværligt med den beskrivelse du her har lavet...no

Måske det kunne løses på anden måde, hvor der en valgmulighed på at udskrive, åbne og spærrede projekter via "en knap" ► hver for sig.yes

Så kan projektet spærres til alle underleverandørers faktura var kommet, før man lukket det helt ned. Jeg har nogle projekter, hvor der er 1 års gennemgang og 5 års gennemgang af fejl og mangler.  De vil blive spærre i disse år før de lukkes ned. Og jeg sidder med slette"lak" og fjerne dem på listen hver mdr. 

Håber på svar selv om det er over et år gl.

I samme åndedræt, så ville gl. spørgsmål og svar fra 2013 og 2014 ect ect være dejligt hvis de blev slette, samt det var blevet godkendt to kvartaler før. 

Jeg er ny og jeg syntes det er et roderi herinde.no

Med venlig hilsen

Dorthe

Hej Dorte og mange tak for din henvendelse,

Jeg er med på forklaringen er lidt kringlet. Grunden til jeg kom med denne løsning var, at det er den eneste måde at komme rundt om det med de muligheder, der er i dag. 
Derfor tænkte jeg, at muligheden trods alt skulle præsenteres smiley

Når det er sagt, så vil jeg give dig ret i, at forum som helhed godt kan være svært at finde rundt i. Vi har et projekt i gang, hvor hele forum skal bygges om, men det tager lidt tid, så det er en længere proces. 

Så du skal vide, at jeg forstår dig i begge scenarier og vi er opmærksomme på den med projektet og forum som platform er allerede et fokuspunkt vi har nu.

Rigtig god weekend.