Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inbox, manglende automatik

0

 

  1. Jeg er ikke helt tilfreds med indbakkens evne til at lægge i de rigtige kassekladder, tilsyneladende er det altid "Daglig" som bliver valgt.
  2. En af vore leverandørers fakturanr. bliver lagt med vores kundenummer selvom FAKTURA står lige over i font 24
  3. De "fortrykte" tekster jeg har lagt ind på leverandører kommer ikke med over, og udgiftskontoen kommer heller ikke med.

    Jeg er ikke imponeret, og eftersom vi nu bliver faktureret fuldt pris for "indbakken" synes jeg at man må kunne forlange at den rent faktisk også fungerer, og er et bedre alternativ.

C/

 

i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (560 points)

1 Svar

Hej Claus :)

Da du har opstillet tre problemstillinger, så vil jeg også dele mit svar op i tre dele:

1.

I forhold til valg af kassekladder, så kan det godt være lidt låst. Man kan dog godt ved at være lidt kreativ med opsætningen. Det afhænger dog af, hvordan du definerer, at den vælger den rigtige og dermed også den forkerte kassekladde. Kan jeg lokke dig til at opstille et konkret eksempel af, hvordan du ønsker det det skal fungere? Så kan jeg prøve at se om vi kan finde en løsning, som rammer din efterspørgsel.

Der kan nemlig ikke aflæses, hvilken kladde du ønsker at benytte. Man kan dog sætte systemt op til at udelukke visse kladder og ved af udelukkesmetoden vil den så finde den 'rigtige' kladde.

Men lad mig høre lidt nærmere omkring, hvordan dette skal fungere, så kan vi prøve at finde en løsning.

2.

I forhold til, hvor præcis aflæsningen er, så er der ikke et 100% match. Det betyder, at du aldrig kan regne med, at alle felter vil blive udfyldt til perfektion. Det lyder dog mærkeligt, at den skulle ramme så meget ved siden af som du beskriver her. Kan jeg lokke dig til at sende en mail til info@e-conomic.dk, hvor du vedhæfter et billede, eller måske endda lille video, hvor problemet bliver beskrevet? Så kan jeg prøve at grave lidt i det.

3.

Disse to funktioner skulle meget gerne virke nu. Det har dog ikke virket fra starten af, så hvis det er lidt siden du har testet det, så skulle det altså meget gerne virke nu.

Jeg har lige testet i min egen aftale for at være sikker og der fandt den både automatisk tekst og udgiftskonto.

Hvis du oplever andet må du meget gerne sige til, så kan vi prøve at kigge lidt nærmere på det.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Jeg vil gerne vide hvordan jeg får smart inbox til at lægge bilagene over i en kassekladde jeg kalder "Leverandørfaktura". I går på kurset fik vi at vide at den valgte den øverste kassekladde, men for mig at se vælger den altid daglig kladde
Hej Susan :)
Rækkefølgen på dine kassekladder i SmartInbox er efter, hvordan de er oprettet og ikke efter, hvordan de ligger under regnskab -> kassekladder.
Det vil dog i langt de fleste tilfælde være det samme, da de ligger i den rækkefølge de er oprettet.
Man kan dog ændre rækkefølgen på kassekladderne under regnskab. Dette vil dog ikke slå gennem til SmartInbox. Derfor har man som udgangspunkt ikke mulighed for at ændre på rækkefølgen.

Jeg har dog to tricks til, hvordan dette kan ændres ved at snyde lidt.

Mulighed 1:
Du kan ændre din kassekladde 'daglig' til at hedde leverandørfaktura med den opsætning, der hører til her. Dette kan du få hjælp til af vores support, hvis du gerne vil have det uddybet nærmere. Hele tricket er så, at den kladde der hedder daglig nu hedder leverandørfaktura og derfor vil den ligge øverst.


Mulighed 2:
SmartInbox vælger kun de kladder der passer til posteringen. Det vil altså sige, hvis der vælges typen leverandørfaktura på bilaget i SmartInbox, så vil springe alle de kladder over, hvor det ikke er muligt at lave leverandørfaktura.
Lad os antage, at du i din daglige kassekladde kun laver finansbilag. Jamen så sætter du den kladde til kun at kunne lave finansbilag. Så vil denne kladde blive sprunget over og den vil tage den første kladde som har muligheden for at lave leverandørfaktura.
Dette er dog lidt mere omstændigt end den første løsning, men så er du ikke snydt for den løsning ;-)

På lange bane er vi dog i gang med at kigge på, at man selv skal kunne sortere dette i SmartInbox. Jeg kan det er på listen, men det er ikke er noget de er startet på endnu. Derfor vil de løsninger jeg har præsenteret været det bud på nuværende tidspunkt.

Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening. Så skal jeg nok forklare det ydeligere. Som sagt er du altid velkommen til at ringe herinde på 88 20 48 40, hvis du skal bruge hjælp til opsætningen af de her kassekladder, så rækkefølgen vil blive anderledes :)