Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Nedskrivning af et aktiv (Ændre levetid)

+2

Hej e-conomic

Jeg har til min store overraskelse erfaret, at man ikke kan foretage en ekstraordinær afskrivning/nedskrivning af et anlægsaktiv.

Det er heller ikke muligt at ændre levetiden på et aktiv.

I stedet skal man "sælge" aktivet og "genanskaffe" aktivet.

Kan det virkelig være rigtig at et system som e-conomic ikke kan håndtere en simpel ting, som at foretage en nedskrivning af et aktiv. I opfordrer ligefrem til at man skal "lyve" og sælge og genanskaffe. Jeg må indrømme, jeg er meget forundret og virkelig skuffet over jeres evner på dette punkt. Dette er helt klart et sted der skal ske en forbedring.

Håber I meget snart har en løsning klar på dette. For de nuværende muligheder er jo ganske enkelt for ringe og i min bog slet ikke en mulighed. Jeg er lidt spændt på, hvad min revisor siger, når han skal revidere den slags transaktioner. Og hvordan vil I stille årsrapporten op, når der er bogført til og afgange som reelt set slet ikke eksisterer.

 

Dette er hovedindlæg for følgende indlæg:

22303

 

i Forslag » Andet af (140 points)
status opdateret af 🔒
Hørt, det kan slet ikke gå hurtigt nok.

Vi skal kunne lave bogføring uden mærkelige krumspring og fiks-fakserier - også når det gælder anlægsaktiver.

2 Svar

Hej Flemming :)

Jeg vil give dig ret i, at modulet til anlægskartoteker kan være låst i forhold til at rette på et oprettet aktiv.

Jeg kan se vi tilbage i april havde denne snak oppe at vende, hvor meldingen var, at dette ikke ville være fokuspunkt på daværende tidspunkt.

Det skal dog sige, at jeg ikke var med i snakken dengang, og derfor vil jeg gerne prøve at tage din problemstilling op igen. Det betyder jeg tager forslaget med videre til vores næste interne møde, hvor vi snakker om alle de forslag vi har liggende.

Det skal dog siges, at dette ikke betyder vi vil arbejde mod en løsning. Der skal jeg lige have vores udviklere til at bekræfte det først, og da denne sag sag blev afvist i april, så er chancerne ikke store i forhold til at få det gennem nu.

Ikke desto mindre, så vil jeg gerne prøve at give det et forsøg, da jeg vil medgive, at det er lidt omstændigt at skulle 'sælge' et anlægsaktiv for at rette eller nedskrive det efterfølgende :)

 

Jeg sætter derfor forslaget som overvejes indtil vi har vendt det på vores møde.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Flemming :)

Jeg har nu vendt ideen med vores udviklere. Sagen er den, at anlægsmodulet indtil videre lagt lidt på standby.

Jeg ved ikke om du er klar over, at e-conomic er ejet af en større koncern, som hedder Visma.

Fordi Visma ejer os har vi adgang til masse nye og gode moduler gennem dem. Der er blandt et modul til at håndtere aktiver, som kommer via dem. Derfor afventer lige nu, hvordan det vil lande og på den baggrund har vi valgt at lægge udviklingen af vores anlægsmodul på pause for nu.

Det betyder at dit forslag vil blive afvist. Jeg håber det nye modul, der kommer i fremtiden bedre kan håndtere jeres behov.

Du skal dog have tak for at dele dine tanker her på vores forum. Det er værdsat :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)