Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




manglende enheder/kostpriser i valuta

0
Har nu brugt economic i over et år - det er ok, men har stadig katastrofale mangler.

Vi sælger internationalt og har oprettet produkter på 3 sprog - dansk-engelsk-tysk

Men enhederne på hvert produkt fremgår kun på dansk ?? totalt uforstående ??

Ydermere kan enhedsbetegnelsen ikke lægges ind på hvert varekort ??

Vi køber også i fremmed valuta - men kostpris kan kun fremgå i DKK på hvert varekort - så det er umuligt at kontrollere om opkrævede priser om fremmed valuta er korrekt ??

Det gir ingen mening - har nævnt dette flere gange i dette forum uden at der fortages forbedringer ??

Det virker som om at der kun lægges fokus på national handel !! ydermere kører det utroligt langsomt !!
i Forslag » Andet af (480 points)

1 Svar

Hej Rune og tak for din feedback på vores program :)

Jeg vil starte med at give dig ret i, at det ville en oplagt funktion, at kunne angive sproglag på enheder.

Du kan som tingene er nu godt oprette flere enheder og på den måde styre sproget. Jeg er klar over det ikke er optimalt, da du skal skifte enhed afhængigt af, hvilket kunde/leverandør du arbejder med.

Derfor vil jeg også gå videre med den og høre vores udviklere, hvilke muligheder vi har her. Det skal dog siges, at det ikke er noget der kommer lige rundt om hjørnet, hvis de vælger at udvikle det. Derfor håber jeg løsningen med at oprette flere enheder kan være et work around indtil videre.

Så beskriver du en anden del med varekontokortet.

I forhold til kostprisen, så har vi valgt at vise den i grundvalutaen på aftalen, som i langt de fleste tilfælde er DKK.

Det skyldes, at det er den regnskabsmæssige indflydelse. Det er altså den måde det påvirker dit regnskab. Jeg kan godt se det fjerner muligheden for tjekke om en vare er købt eller solgt til den rigtige pris i anden valuta. Det er dog ikke noget vi vil udvikle videre på som tingene er lige nu, da det ikke er noget jeg har hørt efterspørgsel på. Hvis du har bragt det op før herinde, så må du meget gerne henvise til det, så jeg kan se efterspørgslen. Umiddelbart er det ikke noget jeg har hørt om før, men jeg må også erkende jeg ikke har fuldt overblik over alle forslagene herinde på vores forum.

På den baggrund vil jeg afvise forslaget. Vi vil hellere kigge på funktioner som har større efterspørgsel.

For at samle op, så vil jeg dog gerne kigge på muligheder for sproglag på enheder :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper
Tak for dit svar ... det gir stadig ingen mening og jeg forstår ikke at i vil begrænse jeres regnskabsprogram til virksomheder der kun opererer i Danmark / eller med dansk sprog i DKK.
Jeg har skrevet indlæg vedr. det sidste år og flere har kommenteret positivt på det - har også set samme fortvivlelse fra andre oplæg - det går for langsomt med jeres forbedring på dette punkt og jeres program er ikke rationelt for en international virksomhed.
Desuden kører programmet utroligt langsomt ...
Håber snart der en nogen hos jer der kan se disse mangler og vil løse dem ...
Hej Rune :)
Sprogdelen vil jeg give dig helt ret i, og den vil jeg også arbejde for at få forbedret.
Når det er sagt, så er det ikke fordi vi af princip vil begrænse vores system til virksomheder, som opererer i Danmark. Det er et spørgsmål om prioritering i forhold til ressourcer.

Her er der på nuværende tidspunkt taget en vurdering af, at visningen af et varekontokort ikke er der vi kan skabe mest værdi.
Dermed ikke sagt det ikke vil skabe værdi. Det ville helt sikkert skabe værdi for en vis mængde af kunder.

Min vurdering er bare, at vi ud fra værdien og mængden af kunder som efterspørger dette, kan skabe mere værdi for en større mængde af kunder på andre områder.
Det er derfor jeg afviser forslaget. Ikke fordi det er et dårligt forslag. Men for at give en forventningsafstemning af, at vi ikke kan lave alle funktioner hen over natten. Det ville ellers være fantastisk, hvis dette kunne lade sig gøre :)

I forhold til hastigheden, så har du ret og det er ikke i orden.
På den lange bane har vi, og er i gang, med at flytte over til azure, som vil skabe bedre hastighed på tværs af hele programmet. Det helt tekniske inde bagved er jeg ikke ekspert på, men det skulle være noget, der giver mærkbare forbedringer.

Ud over det, så har vi her i momsperioden oplevet, at hastigheden har været ydeligere presset og derfor er der nu lagt ekstra fokus på at optimere kodningen bag programmet, så det vil komme til at køre mere optimalt.

Alt dette omkring hastighed er dog en løbende og lang proces, så det er ikke noget du kommer til at mærke fra den ene dag til den anden. Løbende vil dette dog blive forbedret :)

Jeg håber jeg har været i stand til at køre det mere klart, hvordan vi sorterer i forslag. Jeg forventer ikke du er enig i min betragtning af, hvad der skaber mest værdi, men jeg håber, at du forstår grundlaget for min beslutning :)

Rigtig god weekend.