Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kommentar på ordre med på pakkeseddel eller følgeseddel

0
Hej E-conomic,

Jeg mangler en funktion i jeres system, som medtager kommentarer fra ordren på følgesedler eller pakkesedler.

Ofte har vores chauffører brug for information omkring leveringen. Det kunne fx være telefonnummer på den person hos kunden, som skal hjælpe med at bære en tavle ind ved levering, eller andre detaljer omkring specialordre, som vores lager-folk skal bruge når de pakker ordren på lageret udfra pakkesedlerne, som lige nu tilføjes manuelt (skrives med kuglepen på sedlen).

Er der mulighed for at lave en funktion, hvor man vælger om disse kommentarer skal med på følgeseddel eller pakkeseddel?

Mvh. Katrine

Whiteboard Nordic Aps.
i Spørgsmål » Andet af (140 points)
opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Katrine og tak for dit spørgsmål :)

Jeg kan godt sætte mig ind i, at det er nemmere, hvis den blot overfører dette direkte fra ordren.

Som du nok ved, så har vi ikke felt, der er tiltænkt direkte til dette. Der er dog rigtig mange felter, som bliver overført fra ordre til følgeseddel og her kan man snyde lidt og bruge andre felter.

Vi kan så efterfølgende godt gå ind og rette layoutet til, så det hele ser rigtigt ud. Jeg vil lige sige, at disse sager med design og layout godt kan være lidt svære at forklare på skrift. Jeg giver det alligevel et forsøg og hvis du synes det er noget, der ser spændende ud, så kan du altid hive fat i vores support på fx telefon og så kan i prøve at lave det sammen der.

Som sagt er det ikke noget felt direkte til dette. Derfor skal vi finde et nyt felt at bruge. Fordi dette vedrører en levering, så synes jeg, at felterne til levering ville give mening at bruge her. Du kan dog sagtens bruge andre. Det her er bare et bud, så du kan se ideen i, hvordan vi kan snyde. Jeg laver en lille video her, og følger op med en forklaring:

Jeg laver flowet med ordre -> overfør til levering -> følgeseddel.

Se video her.

Jeg bruger her feltet for betalingsbetingelse. Hvis i allerede bruger dette, eller ønsker at bruge et andet, så kan vi også sagtens det, men det er et bud på, hvordan man kan snyde og bruge felterne til andet end, hvad de som udgangspunkt er tiltænkt.

Hvordan man sætter det korrekt op i design og layout kan du høre vores support om. Der ringer du på 88 20 48 40. Det er ikke fordi jeg ikke vil forklare det, men det er lidt kringlet, så jeg tænker det ville være den bedste løsning for jer.

Jeg håber trods alt ideen med, hvordan felterne kan bruges til andre ting giver mening.

Ville du kunne bruge denne løsning? Sig endelig til, hvis der er noget, som ikke giver mening :)

 

 

 

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Mange tak for dit grundige svar med video :)

Jeg forstår godt din pointe med at "inddrage" nogen af de andre felter. Du vælger, så vidt jeg kan se, at inddrage felterne til levering til at "snyde" med, hvilket er felter vi selvsagt også har brug for på følgesedlen og derfor ikke har mulighed for at inddrage.  

Derfor - kunne det jo være fint hvis man evt. kunne bruge teksfelt 1 eller 2, til kommentarer vedr. ordren. Men det er ikke muligt eller hvordan? evt. ved en lille boks i siden, hvor der står "inkluder på følgesedel" eller noget i den stil.

Er det muligt og en generisk (nok) problemstilling?

Mvh. Katrine
Hej igen Katrine :)

Du kan sagtens bruge tekst 1 og tekst 2 på samme måde, som jeg brugte leveringsbetingelse. Det er intet problem.

Ville det kunne løse jeres problemstilling?
Hej igen,

Okay  - det lyder godt. Så længe teksfelt 1 og 2 er mulig at inkludere på selve pakkesedlen. Så vidt jeg havde forstået på din kollega er det ikke tilfældet?

Mvh. Katrine
Det er forkert, hvis du har fået det at vide.
Det bliver automatisk overført, hvis du sætter det på orden og samtidigt har et layout, der sætter felterne korrekt på pakkesedlen eller følgesedlen :)