Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forslag til ændring af periodiseringskørsel

+1
Ændring af periodisering kørsler.

I stedet for den måde som periodiseringskørslerne foregår nu.

Jeg, som den beslutningstagende, vælger at periodisere f.eks. i kassekladden. Jeg udfylder perioden f.eks. juni - august og angiver periodiseringskontoen. Når jeg bogfører kassekladden, vil periodiseringen automatisk blive gennemført. Hermed er periodiseringen ikke afhængig af at der er kørt en speciel kørsel.

Jeg har stået lidt i problematikken om hvordan periodiseringen egentlig skal opfattes. Idet jeg har kørt periodisering for juni, og efterfølgende i august har fået omkostninger som vedrører juni - august. Hvad sker der i periodekørselen. Er det den direkte postering som er i juni (lige som en månedskørsel og dermed lukket land ) eller er det også de fremtidige posteringer som vedrører juni, dermed med tilbagevirkende kraft i en periode som er kørt, der bliver periodiseret.

Hvis ovenstående forslag anvendes, opstår der ikke nogen tvivlsspørgsmål om periodisering ud fra min betragtning.

Med venlig hilsen

Birgitte Tinggaard Nielsen
i Forslag » Andet af (160 points)

1 Svar

Hej Birgitte og mange tak for dit indlæg :)

Jeg må være ærlig at sige, at jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener.

Jeg vil dog rigtig gerne forstå dig korrekt, så jeg ville høre du have mulighed for at jeg kan ringe til i løbet af ugen? Så kan vi tage en snak om det og måske tage et konkret eksempel i e-conomic.

Jeg har ret god tid i den her uge, så fra min side af er der rig mulighed for at finde tid til det.

Hvis du ikke af den eller anden grund ikke har lyst eller tid til at tage en snak omkring, så siger du bare til. Så vil jeg prøve at klare den her med et par opfølgende spørgsmål.

For at få det bedste billede af problemet ville dog foretrække en god gammel snak omkring, hvad vi skal arbejde hen i mod.

 

Du er meget velkommen til at svare tilbage på indlægget her. Hvis du ikke ønsker, at andre brugere får dit telefonnummer, så kan du sende mig en besked direkte her på forum, eller sende det til info@e-conomic.dk att. Jesper Mieritz. Det ville være perfekt, hvis du sender et par tidspunkter med, hvor jeg har bedst mulighed for at fange dig.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)