Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Personaletilgodehavender

0
Jeg har i forbindelse med en lønkørsel i Danløn medregnet et fradrag af for meget udbetalt løn. Ved overførsel af poster fra Danløn til e-conomic, oprettes en postering på balancekonto 5665 - personaletilgodehavende. Hvordan udlignes denne type postering?

Jacob
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (350 points)
status opdateret af

4 Svar

 
Bedste svar
Jeg går ud fra, at du har udbetalt tilgodehavendet med lønkørslen til medarbejderen. Så skal det bilag, som medarbejderen har fået i forbindelse med udlægget (f. eks. porto) bogføres på finanskontoen (porto) i debet, og modposteres i kredit på den konto F5665, som så udlignes. Mvh. Jens
Bogføringshjælp af (480 points)
valgt som bedste svar af
Jeg mener, at det er det forkerte forum.
Finansbogholderi for begyndere er vel ikke et tema for e-conomic, eller?

Erik Jensen
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 27 apr 2010 19:57
Bogføringshjælp af (26.5k points)
Hej Alle

Bare en lille servicemeddelelse   

Jacob - det er det helt rigtige forum du benytter til den type spørgsmål - Eriks kommentar beror på en misforståelse.

Erik - som jeg skrev på et andet indlæg du har kommenteret - er denne gren af vores forum til for at vores uerfarne brugere kan møde vores erfarne administratorer og få hjælp til at komme ordentligt i gang.

Jenseng - tak for engagementet på denne tråd - fortsæt du bare med det.

Med venlig hilsen Lasse Bager Online regnskabsprogram   e-conomic support -  Din vej til vores support e-copedia - Opslagsværk om e-conomic e-conomic blog - Hold dig opdateret
Bogføringshjælp af 🔒 (34.9k points)
Hej igen,

Tak for svarene - det er rart at få bekræftet, at det er ok at bruge forum i e-conomic, selvom man er utrænet udi bogføring.

Jeg har tjekket lidt op på sagen siden jeg skrev indlægget, og udfordringen er faktisk en lidt anden end først beskrevet. Problemet er som følger:

De beskrevne medarbejderudlæg blev først refunderet manuelt, og de bilag der ligger bag medarbejdernes udlæg blev efterfølgende bogført på de respektive konti og modposteret på konto 3620 - bankkonto og herefter afstemt. Efterfølgende blev de samme udlæg ved en fejl overført igen med lønnen, og herved kommer de til at optræde på balancekonto 6835. Fejlen blev rettet ved næste løn-kørsel, hvor der blev foretaget et fradrag i lønnen svarende til de for meget udbetalte udlæg. Alt er således afstemt og kassen passer, men de nævnte udlæg står stadig på konto 6835 - skyldige medarbejderudlæg. Hvordan løser jeg dette?
Bogføringshjælp af (350 points)