forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Afdelinger

+1

Hejsa.

Jeg er bogholder og har en kunde som har købt afdelingens modulet.

De ændre tit afdelinger , altså lukker og starter op...

Det er ret irriterende at hvis man har 45 afd. og vi lukker f.eks. 16 og 24 .. , og så printe en rapport eller status ud.. så kommer alle de "tomme" afdelinger med ud...

Det er noget rod, når man skal aflevere det til bestyrelsen eller andre.

Vi kunne godt tænke os at det blev muligt at fjerne tomme afd. når der skal printes ud eller vises rapporter.

God dag

Karin O. Jørgensen

 

Dette er hovedindlæg for disse lignende indlæg:

4534

18315

23907

24094

 

 

spurgt 1 Aug, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af KOJ (230 points)
status opdateret 12 Okt, 2017 af Jesper Mieritz

3 Svar

Hej Karin :)

Jeg er enig i, at det ikke giver mening at skulle sidde og printe tomme afdelinger ud. I min verden ville det give mening, hvis de afdelinger, der er bogført på bliver vist uanset hvad. Derfor ville en spærring af den afdeling ikke være nok, da man kan risikere at overse noget.

Jeg tænker dog, at løsningen kunne være at oprette en mulighed for enten at fravælge alle afdelinger med værdi på 0 i en given periode, eller tilvælge dem på 0 i en given periode. Det kommer lidt an på, hvordan man vender den, men i det vil give samme funktionalitet.

Hvordan ser du på den betragtning? Jeg spørger kun for at være sikker på, at vi ikke arbejder hen i mod noget, som slet ikke giver mening for dig.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 14 Aug, 2017 Forslag af Jesper Mieritz (70,430 points)
Tusind tak.

God weekend
KKarin

Hej Jesper. 

Denne mulighed som du skriver :

 Løsningen kunne være at oprette en mulighed for enten at fravælge alle afdelinger med værdi på 0 i en given periode..

Vil være en god ide.. og helst også hvis man kan vælge 0 eller derunder..  Altså hvis et projekt er stoppet og har et minus på 500 .. og så blevet spærret.. i f.eks. 1. kvartal.. så behøver man ikke vise det resten af året. 

Giver det mening? 

God dag. 

Karin 

 

besvaret 16 Aug, 2017 Forslag af KOJ (230 points)
Hej Karin :)

Jeg forstår i hvert fald godt hvad du mener.
Jeg er dog ikke helt med på den med at undlade dem i minus. Hvis vi kigger på, hvad afdelingsrapporten er tiltænkt, så er det en rapport, som viser, hvordan det er gået med de forskellige afdelinger.

Det er uagtet om det er gået godt eller skidt, altså om der er plus eller minus. Derfor er jeg ikke enig, at den skal fjerne dem under nul.

Jeg kan godt sætte mig i, at det ville være fordel for dig at fjerne dem i minus, hvis de ikke er vigtige for dig.
Jeg vil dog vove den påstand at større mængde af kunder gerne vil se deres afdelinger, selvom de er i minus.

Derfor vil jeg gerne købe ideen om at man skal kunne fjerne alle dem 0 værdi.

Ville det være en acceptabel løsning for dig? Jeg spørger mest for at være sikker på du kan bruge det inden jeg vender den med vores udviklere :)

Hilsen
Jesper Mieritz
Hejsa.
Undskyld, havde helt glemt dig.
Det er en helt fin løsning... sæt bare igang haha.
God dag
Karin
Det er helt i orden.
Jeg sætter i gang! Når jeg siger jeg sætter i gang, så betyder det jeg tager den med til vores udviklere, hvor de vil kigge på muligheden :)

Derfor sættes dit forslag som overvejes indtil videre.

Hej Karin, 

Det er efterhånden længe siden vi snakkede om dette og jeg må indrømme jeg ikke rigtig kan huske, hvilke muligheder, der fandtes dengang. 

Jeg har dog lige kigget på afdelingsregnskabet og jeg kan se, at det er muligt at skjule alle konti med 0-saldi. Det vil altså sige inaktive konti ikke blive vist. 

Har det løst din udfordring? smiley

Hejsa.

I har ændret det, så det er muligt IKKE at se spærret afdelinger.

Karin

Der er jeg ikke helt med. Hvis jeg trækker en rapport på en afdeling, som er spærret, så kommer den med, hvis der er bevægelser på den. 
Hvis der derimod ikke er bevægelser på, så saldoen er 0, så vil den ikke blive vist. 
På den måde kan ikke-aktive afdelinger blive sorteret fra. 

Rigtig god weekend smiley

OK takker.

Og god weekend
Hej Karin :)

Jeg har nu vendt den internt og vores udviklere anså det for at være fejl, at der bliver vist afdelinger, som der ikke har været bevægelser på i den valgte periode.

Jeg vil derfor oprette en sag på det herinde og betragte det som en fejl.

Løsningen bliver, at der kun bliver vise de pågældende afdelinger, som der har været bevægelser på i den givne periode :)

Mange tak for at skrive herinde på vores forum. Det er meget værdsat.

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 12 Okt, 2017 Forslag af Jesper Mieritz (70,430 points)
i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”