Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Gamle kunder og fakturaer

0
Har en masse gamle kunder, som hidrører fra selskabets tidligere aktivitet mange år tilbage. Vil rigtigt gerne have slettet dem sammen med ikke udlignede fakturaer m.v., så de ikke står og forstyrrer!
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag :)

 

Man kan desværre ikke slette tidligere bogførte posteringer jf. regnskabsloven. Det betyder, at du ikke kan slette gamle faktura. Jeg er klar over nogle data måske er ældre end der er krav om at opbevare, men i e-conomic er det ikke muligt at slette posteringer uanset hvad.

Det samme gælder for en kunde, hvis der er bogført noget denne kunde.

Det du derimod skal gøre er, at udligne de posteringer, der er på kunden, så alt er udlignet. Efterfølgende kan du så godt spærre kunden. Det betyder, at kunden ikke længere vil være aktiv i e-conomic og forsvinder derfor fra de forskellige lister.

Alt data vil stadig være i e-conomic, hvis det bliver nødvendigt at kigge på senere.

Måden du udligner på, kan du se her.

Denne løsning kræver at du gør det enkeltvis for hver af kunderne.

Du kan også benytte dig af automatisk afstemning. Her skal du dog være lidt mere påpasselig, da den udligner ud fra kriterier du har valgt. Hvis disse er valgt forkert, kan du komme til at udligne forkert. Det er dog klart den hurtigste og nemmeste måde at gøre det på.

Hvis du er tvivl om, hvordan det fungerer, så er du altid velkommen til at kontakte vores support på 88 20 48 40, så skal de nok guide dig gennem :)

 

For at runde det hele af, så vil det ikke blive muligt at slette kunder, der er bogført på og faktura som er bogført, men du kan følge min lille forklaring, så vil de ikke længere stå og forstyrre.

Jeg håber det giver mening, ellers siger du bare til :)

 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)