Hej og tak for dit forslag :)
Jeg kan godt se, at det kan være irriterende, at de nyeste kunder og varer kommer ned i bunden. Inden jeg vil give dig en afklaring på om jeg tager dit forslag med videre, så har jeg et forslag til, hvordan du kan arbejde anderledes i e-conomic.
Når du nu opretter kunder og varer på ny hver gang du sælger noget, så lyder det som om du først går ind under salg -> kunder -> kunder -> opret kunde. Så er kunden klaret. Nu gør du det samme for varen ved at gå ind under salg -> varer -> varer -> ny vare. Først her du færdig med at oprette, og så kan du lave fakturaen.
I stedet for at gøre det, så kan du starte med at lave fakturaen. Du kan direkte herfra oprette kunden og varen, så det aldrig nogensinde bliver aktuelt, hvilken rækkefølge de ligger i. Du sparer ovenikøbet både tid og museklik ved at gøre det på denne måde.
Du gør det ved at oprette en faktura fuldstændig som du plejer. Du klikker nu 'tilføj kunde'. I stedet for at skulle finde kunden i listen, så kan du klikke på 'ny kunde'. Så kan du oprette kunden direkte her og efterfølgende er kunden automatisk valgt på fakturaen.
Du kan se hvor knappen er her:
Du kan gøre fuldstændig det samme for en vare ved at oprette varen med udgangspunkt i fakturaen.
Det tænker jeg er en hurtigere og nemmere måde for dig at arbejde på. Det kan selvfølgelig være jeg tager fejl.
Hvis jeg er helt galt på den, så må du meget gerne rette mig, eller hvis der er noget som ikke giver mening. Så kigger vi bare på det igen :)
Jeg ser frem til at høre fra dig
Med venlig hilsen Jesper Mieritz