Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Anlægsaktiver - flere posteringer pr. anlæg, samt negativ tilgang

0
Hej E-conomics

Jeg har en udfordring med, at jeg har nogle større anlæg, hvor jeg har behov for at tilknytte flere faktura til ét anlægsnummer. Svarende til at jeg køber en bil, hvor hjulene faktureres efterfølgende...

Derudover har jeg også brug for at kunne tilknytte en kreditnota til mit ene anlæg / eller alternativt oprette denne som et selvstændigt anlæg? Har I nogle forslag til hvordan det kan løses, eller er der nogle opdateringer på vej i anlægsmodulet der gør dette muligt?

Mvh. Jesper
i Spørgsmål » Andet af (180 points)

1 Svar

Hej Jesper og tak for dit forslag :)

 

I forhold til din problemstilling, så erkender jeg, at vores anlægsmodul ikke er optimalt til at tilføre værdi (leverandørfaktura), eller fjerne værdi (kreditnota).

Det er sådan, at du på nuværende tidspunkt er nødt til at sælge hele anlægsaktivet og så oprette det igen.

Anlægsaktiver er ikke fokuspunkt herinde lige nu, så vi vil ikke ændre i den nuværende opsætning af dette. Jeg tænker dog, at du kan vente med at oprette bilen som aktiv før hele aktivet er købt hjem? Du kan herefter oprette det som en postering, og så vedhæfte de faktura du har. Du kan sagtens vedhæfte flere, så du får alle dine bilag med.

Hvis det er fordi du fx køber vinterdæk hjem senere på året, så kunne du oprette det som et særskilt anlægsaktiv, eller bare tage omkostningen uden at afskrive på det.

Det er mine bedste bud, hvis du skal undgå at registrere dit anlægsaktiv som solgt, hver gang værdien ændrer sig. Hvis du gerne vil gøre det, så har jeg en guide til det her.

I forhold til kreditnota, så er du nødt til at sælge det som guiden beskriver.

 

Jeg håber det giver mening for dig, ellers må du meget gerne sige til, eller ringe på 88 20 48 40, hvis du har udfordringer med, hvordan de ting jeg har forklaret kan klares i e-conomic.

Men mange tak for dit spørgsmål og rigtig god dag :)

 

Hilsen Jesper Mieritz


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)