Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Alvorlige usability issues

0
Hej,

Jeg vil foreslå at I får rettet et par ret alvorlige problemer med "usability" som jeg også tidligere har påpeget pr. email og telefon.

Når man tilføjer linier til en ordre, sker der et "AJAX" server opslag imens man indtaster varenummeret, hvilket kan risikere at overskrive det varenummer som brugeren faktisk indtaster. Dette er en af de klassiske usability problemer, som bare ikke må forekomme i moderne systemer.

Hvis jeg f.eks. skal indtaste varenummeret "1235" så kan det ske at serveren spørges efter jeg har indtastet "12" og kommer tilbage med forslaget "1234" som overskrives i feltet. Altså har jeg skrevet "1235" men alligevel bliver varen "1234". Dette er et problem for brugeren der er lidt uopmærksom, eller er lidt hurtig. Man skal dermed gen-læse ALT man har indtastet for at være sikker på at e-conomic ikke har overskrevet det med noget andet. Især ved f.eks. rutine-indtastning af en ordre med 100 linier, kan dette være et problem. Dette problem er nemt at løse (overskriv aldrig en værdi, som har ændret sig siden der blev sendt en forespørgsel til serveren).

Det samme forekommer i Superkladden for f.eks. bilagsnummer, dato, beløb, osv. Dog I en anden udgave hvor der typisk overskrives med "default" værdien. Når jeg benytter Superkladden kan det ske at jeg skal indtaste beløb, dato og bilagsnummer helt op til 3-4 gange, for den samme linie, før det "hænger fast". Jeg har tidligere sendt videoer til jer der viser problemet. Utroligt frustrerende, især set i lyset af at copy/paste heller ikke virker i Superkladden, så man kan ikke copy/paste et beløb ind f.eks.

Begge dele opleves på Chrome på Mac, som jeg bruger normalt. Jeg har også set samme issues i Firefox og Safari. Jeg har ikke testet med windows.

Jeg er softwareudvikler, og står som tidligere tilbudt, gerne til rådighed for at afdække disse problemer yderligere, såfremt I ønsker at løse dem.

Hvis det var min vurdering, skulle denne type fejl prioriteres klart højere, end nogen som helst andre nye funktioner eller tiltag.
i Forslag » Andet af (1.1k points)

1 Svar

Hej og tak for dit engagement i forhold til e-conomic.

Du skriver at du allerede tidligere har sendt en masse information ind til os. Jeg vil dog høre om du er frisk på at sende en video med problemet til info@e-conomic.dk - att. Jesper, så skal jeg nok prøve at grave ned i det. Jeg har nemlig lige testet hos mig selv og der kan jeg ikke genskabe problemet, så det ville være perfekt, hvis jeg kunne se, hvordan det virker hos dig.

Jeg håber du er frisk på at sende mailen. Det kan hjælpe os til at finde den bedste løsning.

Jeg ser frem til at høre fra dig smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Det lyder godt. Vi glæder os til forbedringen :)
Hej Qabi :)

Jeg prøver at følge op på nogle af de lidt ældre sager vi har herinde på vores forum.
Efter det jeg kan se, så har vores teknik kigget på det, men jeg kan ikke helt få bekræftet om vi er kommet helt i mål.

Derfor vil jeg høre om du stadig oplever disse problemer? :)
Ja, oplevelsen er umiddelbart uændret. Copy/paste virker ikke i Superkladden, og indtastede data overskrives med default data ganske ofte. Af samme årsag kan vi ikke benytte superkladden.
Det lyder mystisk. Jeg tager fat i teknikken igen.
Så er jeg tilbage!
Så har jeg fået bekræftet fra vores teknik at problemet er løst. Løsningen bliver rullet ud i dag eller i morgen. Hvis du efter weekenden stadig oplever problemer med dette, så må du endelig sige til. Ellers vil jeg bekræfte sagen som løst. Jeg beklager de problemer det har givet dig.

Rigtig god dag :)