Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring af enkelte bilag i daglig

+1
Hej E-conomic

Jeg vil høre hvor langt i er med at udvikle så man kan nøjes med at bogføre enkelte posteringer i daglig/ en anden kassekladde.
Jeg er blevet stor fan af at indlæse banken i fx Daglig og her gå ind og kontere bilagene. Det er meget tidsbesparende at indlæse et kontoudtog fra banken i stedet for at skulle taste og herefter finde fejl, hvis man er kommet til at taste forkert og banken hermed ikke stemmer. Jeg bogfører for kunder, hvor de har en del kunde indbetalinger, hvor der i hver indbetaling bliver betalt 10-15 fakturaer. Når jeg bogfører en indbetaling og har udlignet x antal fakturaer, så kunne jeg godt bruge at jeg kan bogføre denne ene postering, så der er færre fakturaer på udligningslisten.

Et andet eksempel på at denne funktion kunne være god er at hvis man indlæser en bank for en måned, her mangler man ofte bilag på x antal posteringer fra kunden. For overblikket så plejer jeg at ændre datoen på de bilag som endnu ikke kan bogføres, da jeg mangler bilag, og herefter bogfører jeg de resterende posteringer som er klar til at blive bogført. Derefter skal jeg ind og ændre datoen tilbage på de posteringer som stadig ikke er klar til at blive bogført. Det kunne her være rart at man evt. kan godkende de posteringer som er klar til at blive godkendt og herefter bogføre de godkendte posteringer.

Jeg er godt klar over at man kan benytte superkladden, men jeg synes ikke at den fungere optimalt, hvis man gerne vil kunne indlæse banken og både udligne debitorer, kreditorer og finansposter i en kladde.

På forhånd tak.

Hilsen Bianca
i Spørgsmål » Andet af (130 points)
status opdateret

4 Svar

Når du bogfører for flere kunder, hvorfor er du så ikke Administrator? Så er dit problem løst!
Spørgsmål af (26.5k points)
Hej Erik

Jeg forstår ikke helt hvordan det løser mit problem.
Jeg er logget på som administrator, men når jeg vil bogfører posteringer i Daglig, skal jeg bogføre med et dato interval. Så jeg kan ikkke bogføre x antal posteringer på en dato, uden at bogføre alle posteringer på den pågældende dato. Eller er der sket en ændring i dette?

Hilsen Bianca
Hvis det er tilfældet, skal du ind i "Opsætning af kassekladde". Her finder du et punkt, der hedder "Accepter delvis bogføring af godkendte posteringer". Sæt et hak, og du kan arbejde, som du ønsker.

Hej Bianca 

 

Som Erik er inde på, så kan du som administrator løse dette ved at acceptere delvis bogføring af godkendte posteringer - i din kassekladde opsætning. 

 

Du kan følge denne vejledning og tryk på - opsætninger af kassekladde --> bogføring --> sæt flueben.

 

Såfremt det driller eller der er andet, som du ønsker at vende så tag gerne fat i vores telefonsupport på telefon 88 20 48 40 Man - Fre: Kl 09 - 14 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Simon
Jeg har tidligere talt med supporten og de siger det ikke er muligt. Ovenstående løser heller ikke mit problem.
Min udfordring er at jeg på en dato kun vil have bogført nogle af posteringerne og ikke alle sammen. Når jeg følger ovenstående løsning, skal jeg stadig vælge et dato interval at bogføre for.

Hilsen Bianca

Hej Bianca 

 

Jeg kan ikke afvise, at du har fået fat i en medarbejder som ikke er blevet gjort opmærksom på denne funktionalitet og hvis det er tilfældet?, så beklager jeg men det kan sagtens lade sig gøre. 

 

Vi er opmærksomme på, at mange, for ikke at sige alle administratorer vil fra tid til anden have behov for at bogføre en delvis kassekladde af forskellige årsager, hvor den hyppigste årsag, nok er manglende bilag fra kunden. 

 

Når du i opsætning af kassekladden, sætter "hak" i acceptere delvis bogføring, så vil systemet kun bogføre de posteringer, som du har godkendt også selvom om alle posteringerne har samme dato. (Det fremgår også af artiklen i afsnittet "bogføring") 

 

Skulle du have nogle opfølgende spørgsmål eller andet du ønsker at vende? Så er du velkommen til at kontakte vores support på 88 20 48 40 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Bianca og jer andre, der følger med her.

Det er nu muligt at bogføre valgte posteringer i kassekladden.

Du gør det ved at hakke dine posteringer af ude til venstre og trykke på 'bogfør posteringer'.

Jeg håber det er noget i kan bruge i jeres hverdag :)

Mange tak for at byde ind her på vores forum og rigtig god jul

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)