Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Effektiv anvendelse af fx kundegrupper

0

Kundegrupper kunne tildeles en styrende rolle i forhold til fx priser

Når man nu har valgt at lave varegrupper, kundegrupper, leverandørgrupper m.fl., så kunne man jo lige så godt vælge at udvide funktionaliteten i disse grupper.

Når man nu skal oprette fx rabatgrupper eller standardbetalingsbetingelser eller tilsvarende, så er det jo i rigtigt mange tilfælde noget, som man gerne vil styre fx pr. kundegruppe (privatkunder, grossistkunder, kunder i Sverige etc.).

Dvs. man kunne med stor fordel kunne opdatere pr. gruppe niveau og ikke som nu, hvor man skal ned på hver enkelt kunde og vedligeholde denne type information.

Det skal stadigt være muligt at lægge individuelle betingelser ned på en enkelt kunde og disse betingelser skal så naturligvis kunne overstyre "gruppebetingelserne".

Ved at tænke i effektiv udnyttelse af gruppefunktionerne, så kunne man hente store håndteringsfordele i såvel opdateringshastighed, sikkerhed mv.

 

Torben Deciderius-Poulsen

 

 

 

PS det kunne i øvrigt være en stor fordel, hvis man kunne lægge en prisgruppe og/eller en rabatgruppe på en kundegruppe, således at man kunne undgå at skulle opdatere disse grupper nede på de enkelte debitorer. Gerne efter følgende hierarki:

·        Prisgruppe/rabatgruppe gælder for samtlige kunder i den pågældende gruppe

·        Dog skulle en evt. afvigende prisgruppe/rabatgruppe på den individuelle debitor kunne ”overrule” den generelle prissætning.

i Forslag » Andet af (160 points)
status opdateret

2 Svar

Hej Torben

 

Tak for dit indlæg og gode beskrivelse af jeres behov. 

 

I forhold til at indhente håndterings fordel, så kan en del af dem allerede indhentes idag ved en lidt anden arbejdsgang end den du beskriver. 

 

Stor tidsbesparelse: 

Du kan importere dine prisgrupper (Særpriser) ved at følge denne vejledning. 

 

Du kan også opdatere betalingsbetingelserne (BB) på alle dine kunder, så du slipper for at gøre det enkeltvis ved at følge denne vejledning (Se videoen)

 

Mindre tidsbesparelse: 

I forhold til at styrer BB på individ niveau der kan du i kundeopsætningen tilpasse den, så systemet automatisk forslår en prædefineret betalingsbetingelser når du opretter nye kunder. 

 

Du kan naturligvis også redigere en kunde manuelt

 

Jeg håber disse gode råd kan bidrage til, at nedbringe dit tidsforbrug og du på den måde får indhentet nogle af håndteringsfordelene i systemet 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Simon,

tak for dit svar, men jeg tror, at du missede pointen.

Når man laver nyoprettelser af fx kunder, så er dit svar helt fint. Men hvis du skal vedligeholde/ændre oplysninger for en gruppe af debitorer - og ikke kun særpriser - så ville det være en fordel, at man kunne gøre det via kundegrupper.

Jeg er med på, at man kan gøre ting manuelt og man kan indlæse og udlæse data (samt etablere diverse API'er), men i virkeligheden kunne det gøres langt smartere og enklere for brugerne via "gruppefunktioner".

Mvh.
Torben
Hej Torben
 
Her på den korte bane, så er det umiddelbart det bedste vi kan give af råd i forhold til at tidsoptimere.

Dog skal dit forslag om ændre vores nuværende rabat og betalingsbetingelses struktur ikke gå tabt og jeg vil tage det med videre i vores idebank, som betyder at når vi skal genbesøge et specifikt område, i dette tilfælde f.eks. rabat så vil dit forslag blive vendt igen.

Jeg vil derfor markere dit forslag, som implementeres ikke og idebank.

Endnu engang tak fordi du har taget dig tid til at komme med indspark til, hvordan vi kan forbedre vores produkt :-)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
opdateret