Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Følgeseddel i excel med EAN varenummer - hvordan?

0
Hej

Nogle af vores kunder arbejder 100% ud fra EAN varenumre. Derfor har vi altid dette med på alle pdf udskrifter som ordrebekræftelse, følgeseddel og faktura. Det kører fint men.......

For flere af vores kunder skal vi sende elektronisk følgeseddel i excel/csv. På disse skal EAN varenummer være med på varelinien - men dette er ikke umiddelbart muligt i E-conomic.

Følgeseddel i excel med EAN varenumre, det virker så banalt men.. Er der andre der har denne udfordring som har fundet en elegant løsning på dette.

Mvh
Jan Park Holm
i Spørgsmål » Andet af (330 points)
status opdateret
Til fremtidig udvikling - dette har vi også brug for. Flere af vores kunder kræver det.

2 Svar

Hej Jan

 
Tak for dit indlæg.

 

Jeg vil gerne blive lidt klogere på din/jeres virksomhed. Får at jeg bedre kan forstå jeres behov for den ønskede funktionalitet, så har jeg et par opfølgende spørgsmål.

 

Hvilken branche arbejder du i? og hvordan arbejder jeres kunder med EAN nr. på varerne? 

 

Er tilføjelsen af EAN nr. til brug for indlæsning i et andet system og i så fald, hvilket? Når du skriver nogle af jeres kunder, hvor mange er det? Er det noget branchespecifik for jer at arbejde med EAN nr. på varerne? 

som du selv er inde på, så er det ikke en funktionalitet vi har standard i e-conomic og det er umiddelbart heller ikke noget vores integrationspartnere tilbyder så, hvordan får du det løst på den korte bane?

Det er et rigtig godt spørgsmål og mit løsningsforslag går på, at du benytter feltet - varebeskrivelse - til at tilføje dit EAN nr. på den enkelte varer. (Så får du den nødvendige information i excel) 

Den hurtigste måde at gøre det på er, at eksportere dit varekartotek til excel --> tilføjer EAN nr. i varebeskrivelsen --> importere varekartoteket igen, hvor du sætter flueben i feltet - opdater eksisterende, så vil de berørte vare blive opdateret.

Er det en løsning der kan fungere for jer? :-)


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
opdateret
Hej Simon

Vi er en produktions virksomhed der sælger til detailbutikker, kæder, varehuse, webshops mm. Lige nu har vi en enkelt kæde (stor, mange ordre) kæde der kræver elektronisk følgeseddel som csv. Deres varemodtagelse har så denne i deres sytem således de via EAN (stregkode) indscanner varene og tjekker modtagelsen.

Varebeskrivelse kunne måske være en mulighed, men denne har jeg muligvis andre planer med. Jeg er ret ny i e-conomic så sig endelig til hvis der er bedre løsninger til dette. Men vi har en også eksport og behov for at lave ordre hvor produkterne har deres engelske navn på. Dette har jeg overvejet at bruge varebeskrivelse til.
Spørgsmål af (330 points)
Hej Jan
Det er lykkedes mig at få e-conomic til at medtage EAN(GTIN)-nr i OIOUBL filen ved EAN-fakturering.
Måske du har løsningen her.
Mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Jan
Tillæg til mit input.
e-conomic har et søsterselskab, der hedder Sproom. Her har de lidt mere kontakt til virkeligheden og hjælper gerne  med mere specifikke problemer. Du kan jo prøve der.
mvh
Finn
e-consultic.dk