forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

E-conomic/PBS

0
Er der nogen der har erfaring med at opkræve fakturaer(huslejeopkrævninger) via PBS ?

Vi har flyttet vores regnskab fra administrator til selv at føre vores regnskab og har flyttet vores dataleverandøraftale(totalløsning) til at køre under vores eget CVR-nr. Min udfordring er at jeg ikke kan se hvor man registrer Kundens(andelshavers) PBS-ident (den konto beløbet trækkes fra).

Håber der er nogen der har et bud...

Med venlig hilsen' Peter Christensen
spurgt 7 Maj, 2017 i Spørgsmål » e-conomic generelt af pch (120 points)
status opdateret 18 Maj, 2017

2 Svar

Hej Peter 


Tak for spørgsmålet :) 

 

Som jeg forstår din beskrivelse, så har din tidligere administrator (Bogholder/Revisor) haft jeres e-conomic aftale og derved jeres PBS løsning til at kører internt hos dem uden, at du/i har haft adgang til den. Derefter har i fået overdraget aftalen fra admin, så i fik adgang og kunne fortsætte arbejdet. 

 

Såfremt det er korrekt forstået? Så er jeres e-conomic aftale allerede sat op efter denne vejledning og det bør kører som det skal v.h.a. af eksport / import af PBS filer. 

 

Som det fremgår af denne vejledning (Se girokortet) så er det de oplysninger som dine udlejere/kunder skal benytte for at tilmelde sig PBS via deres netbank eller lign. 

 

Så mig bekendt, er det ikke dig der skal indtaste udlejer/kundernes bankoplysninger men de skal de selv ved tilmelding til PBS.

 

Såfremt du har andre opfølgende spørgsmål? så vil jeg anbefale dig, at kontakte vores telefonsupport på 88 20 48 40 man - fre: kl. 09 - 14 


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 18 Maj, 2017 Spørgsmål af Jesper Mieritz (85,410 points)
opdateret 18 Maj, 2017
Hej Simon, som jeg opfatter det skal kunderne tilmelde sig på ny, når jeg skifter økonomisystem, selvom de allerede er tilmeldt under den anvendte PBS-ident. Så i første omgang får de tilsendt et giroindbetalingskort.

Med venlig hilsen,
Peter Christensen

Hej Peter 

 

Det afhænger lidt af nogle forskellige faktorer. 

 

Da fakturaerne blev bogført og sendt til jeres kunder, var det så fra det gamle økonomisystem? For hvis det er tilfældet, så vil jeg anbefale at du udligner de åbne poster i det gamle system. 

 

Du kan lave en skilledato, forstået på den måde, at du pr. en specifik dato og fremadrettet opretter alle fakturaopkrævninger fra din e-conomic aftale.

 

Alle opkrævninger før denne dato, skal så behandles i det gamle system. 

 

Forudsætningen for, at du kan lykkes med at importere dine PBS betalinger til din e-conomic aftale er:

1) At din stamoplysninger er opdateret med dine PBS oplysninger (PBS-Nr. & Grp.-nr.) 

2) Du har integreret en kassekladde, som skal modtage indbetalingerne ved import til e-conomic 

3) At fakturaerne er blevet bogført og sendt fra din nuværende e-conomic aftale? 

 

Såfremt de er det? så kan du importere din PBS fil via denne vejledning. 

 

Så umiddelbart, tænker jeg at det er et spørgsmål om, hvor jeres fakturaer er blevet afsendt fra? og ikke nødvendigvis en ny PBS aftale. 

 

Kontakt gerne vores telefonsupport og så kan vi evt. lige få løbet din opsætning igennem? Vi kan kontaktes på telefon 88 20 48 40 man - fre: kl. 09 - 14 


Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 22 Maj, 2017 Spørgsmål af Jesper Mieritz (85,410 points)
opdateret 22 Maj, 2017
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”