Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Autobank

+1

Når man bestiller Abb. Autobank, skal den spørge om, man ønsker historisk data indlæst vha. bankconnect. Her skal man kunne vælge ja eller nej.

Hvis man på nuværende tidspunkt bestiller abb. Autobank og tidligere har afstemt sine bank konti ved at have indlæst csv fil, indlæser den også alle historiske posteringer automatisk. dvs. nu stemmer banken ikke, fordi alle posteringer ligger dobbelt.

i Forslag » Andet af (130 points)

2 Svar

Hej NSchwartz

 

Jeg skal lige være helt sikker her, så jeg prøver lige at opsummere og så må du meget gerne rette mig, hvis jeg er forkert på den.

 

Du ønsker, at man aktivt skal kunne vælge om den skal tage historiske data med fra banken, så alle bevægelser i banken bliver overført og indlæst i bankafstemningen, eller det omvendte, hvis man siger nej. Er det korrekt?

 

Den anden del lyder det som om, at den har overført historiske data som du allerede har indlæst, og de derfor ligger dobbelt. Det giver selvfølgelig problemer da banken så ikke længere passer med det du har af bevægelser på din bankkonto.

Normalt vælger man om den skal overføre dagligt eller lignende. Så vil den fremadrettet overføre bevægelserne.

Hvis den har overført tidligere posteringer, så er det typisk fordi man har sat de tidligere filer til at blive overført via bank connect. Det lyder som om det er det, som er sket her.

 

Men lad mig høre om jeg har forstået det rigtigt. Så kigger vi på det derfra. Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen :)

 

Jeg har snakket med vores teknik, og som udgangspunkt overfører den ikke gamle posteringer, medmindre man har bedt systemet om det.

Det skal dog sige, at meget af dette sker automatisk, så hvis du fx har sat det hele op i banken pr d. 01.01-17, og du så først aktiverer det i e-conomic pr. 01.02-17, så vil banken have dannet filer til os fra den 01.01. Når du så aktiverer bank connect i e-conomic vil den hente alle de filer som banken har dannet til os, også bagud i tid. Det kan være det, som er sket her.

 

I forhold til din efterspørgsel, så satser jeg på, at det du ønsker er, at man selv kan vælge dette. Hvis du har de banker, som bruger det, der hedder (BankData) kan du selv vælge, hvad den skal overføre. De andre vil gøre som jeg beskrev før. Det kan være banken kan gå ind og rydde op i de filer, som de har liggende i kø til os. Det vil være mit bedste bud, hvis du i fremtiden står med samme problem i anden aftale.

 

Derfor vil jeg afvise dit forslag, og jeg håber, at mit svar giver mening smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)