Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Fakturering i blinde

0
Når man forsøger at fakturere ude fra listen, dvs hakker af og siger "bogfør og send", så vises email-felterne slet ikke og dermed ikke hvilke personer/emails der bliver modtagere. Med andre ord faktureres i blinde og jeg gætter på at andre heller ikke tør det og i stedet går ind på hver enkelt faktura og bogfører dér.

Derfor bør fakturafelterne naturligvis også vises her, når man vælger at fakturere med email.

Mvh Lars
lukket
i Forslag » Andet af (340 points)

1 Svar

 
Bedste svar

Hej igen Lars :)

 

Jeg kan godt sætte mig i, at du mangler noget information omkring, hvilke mails der bliver sendt til, når du fakturerer en masse af gangen. Derfor kan jeg sagtens se din tankegang omkring det. Jeg ser dog også et problem i, hvordan det så skulle løses.

 

Hvis vi skal se bredt på denne funktion ud fra alle vores kunder, så kan det blive problematisk for en stor del.

 

Hvis man sender en to-tre faktura på denne måde, så vil det ikke fylde ret meget lige at skrive, hvilke mails, som bliver brugt. Men hvad hvis det er flere? Nogle af vores kunder sender op 200 faktura af gangen med denne funktion.

Her ville det meget uoverskueligt at vise, hvad der bliver sendt til hvem. Fakturaen har ikke fået tildelt fakturanummer før der er bogført, så den ikke vise en mail per fakturanummer.

Der kan være flere faktura til en bestemt kunde med forskellige kontaktpersoner, så det er ikke sikkert en kunde er lig med en bestemt mail. Derfor kan det ikke vises per kunde.

Så er vi ude i, at den skal vise en mail per transaktionsnummer da det er det eneste som kan skille fakturaen ud fra de andre, men her tænker jeg det er de færreste som kan holde styr på, hvilke transaktionsnummer fakturaen har.

 

For at samle op, så kan jeg godt se dit behov for at se, hvad der bliver sendt til hvem, men jeg har svært ved at se en løsning på, hvordan det kan klares uden at skabe gener for en stor del af vores andre kunder. Som du selv er inde på, så kan du gå ind på hver enkelt faktura og sende den, hvor du kan se mailen.

Fordi du har denne mulighed og ud fra den betragtning, at det ikke vil være en forbedring for alle vores kunder, og måske en forringelse for enkelte, så vil jeg ikke gå videre med dit forslag, men du skal have tak for at give dig tid til at skrive dine forslag herinde.

 

Rigtig god weekend! smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Hej Jesper - det er helt fint.
Faktisk opstod frustrationen mest fordi (se andet forslag) der samtidig er ulogiske ting i mail funktionerne, når man tager dem enkeltvis. Når disse enkeltvis skal løses manuelt, tør man jo ikke sætte en automatik igang i blinde for 10+ fakturaer vel?
Men eftersom I overvejer at løse det ulogiske ved mail funktionerne, så bliver dette forslag måske overflødigt. Hvis jeg bare én gang kan forsikre mig om at de enkelte fakturaer sendes korrekt tør jeg godt sende flere automatisk.
Hilsen Lars
Jamen jeg er helt med på, at det være usikkert bare at trykke send, når man ikke med 100% sikkerhed kan se, hvor det bliver sendt.

Lad os håbe vi finder frem til noget brugbart i forhold til det ulogiske ved mail funktioner og derved kan øge din sikkerhed om, hvor dine faktura bliver sendt hen :)