forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Se hvornår og af hvem noget er ændret af?

+1
Hej Eco :-)

Vi savner meget mulighed for, at vi kan se om en ordre, et produkt, en kunder mv. er blevet ændret og af hvem.

Hvis I kan udbygge, så man kan aflæse hvornår og af hvem noget er blevet ændret/opdateret af, så vil det gøre en stor forskel.

Problemet er, at når der er mange medarbejdere med egne logins til Eco, så er det ikke til at vide, hvem som har ændret noget med mindre medarbejderne skriver det ind med tekst... men huskes det så også lige i en travl hverdag? Derfor kunne det være så godt at I udbyggede så det kom ind automatisk, når der blev foretaget ændringer på ordrer, produkter, kunder mv.

Har I lyst til at oprette et ekstra felt (som ikke kan ændres af brugeren), som viser ændringsdato samt login-navn for den, som har ændret det?

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 6 Apr, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,830 points)
status opdateret 21 Apr, 2017 af Andreas Polk

1 Svar

Hej Jens
Det er et spændende emne du tager op – tracking i programmet smiley

Jeg kan til dels godt se, at det i nogle tilfælde kunne være rart, at se hvem der har ændret noget – også anvendeligt i forhold til forklaringer i hvad der sker i programmet og bevis på hvad der er sket.
Det bliver bare hurtigt til utrolig meget data hvis system konstant skal opdaterer dette overalt i systemet – det vil gøre det overordnede hastighed i programmet markant langsommere og jeg oplever ikke, at det vil være til gavn for vores kunder.
Vi oplever nogle gange i supporten, at det kunne være rart i enkelte tilfælde, at dette var synligt men det vigtigste er hvordan det så rettes.  

Vi tracker i loggen på det mest almindelige og vigtigste ting i forhold til regnskabet – hvornår og hvem der har bogført en kassekladde osv. Fordi det har påvirkning på regnskabet.
Dette med, at have ændret ordre, kunder, produkter osv. der ligger det lidt udenfor regnskabet – nuvel oplysningerne er vigtige i forhold til fakturaen f.eks.

Lige i forhold til ordre, kunder osv. så tænker jeg, at hvis dette er et stort problem, at i ikke ved hvem der har ændret hvad så vil et CRM system måske kunne være den helt rigtige løsning som nemlig er til en større styring af kunderne og også ordre.


Det betyder også, at vi ikke går videre med forslaget her.  


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 21 Apr, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Øv :-(
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”