Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring i Euro / Betaling i DKK

0
Jeg køber en vare i udlandet, får en faktura i ?, og bogfører denne i ?. Bagefter betaler jeg den i DKK. Kreditorkontoen går i nul (efter bogføring af valutakursdifferencen), MEN der står så et beløb i forfalden saldo.

Ikke den rigtige måde at gøre det på. Men nu er det gjort sådan i et par år. Hvordan får jeg nu den forfaldne saldo til at gå i nul?

Mvh Steen
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (1.7k points)
status opdateret af

5 Svar

 
Bedste svar
Hej Steen

Du skal altid sørge for kun at bogføre i en valuta på en konto. Det du skal gøre når du bogfører betalingen er at vælge beløbet i valuta (og udligne) - du kan her også angive kursen for valutaen. Det beløb du hæver i banken bogfører du i danske på en anden linje, og har du evt. noget tilovers er det oftest kursdifference og gebyr.

Hvis du ændrer praksis, vil det også løse dit problem med saldoen er jeg sikker på.

Hav en god dag.

Patricia
Rezults
Bogføringshjælp af (4.2k points)
valgt som bedste svar af
Hej Steen

Når du bogfører din betaling, bogfører du den så i DKK?

Patricia
Rezults
Bogføringshjælp af (4.2k points)
Ja. Betalingen bogfører jeg i kroner.
Mvh Steen
Bogføringshjælp af (1.7k points)
Ja, det er også sådan jeg gør i dag, men har den forfaldne saldo fra tidl. år. Men måske forsvinder den efterhånden. Det vil jeg prøve at lægge mærke til.
Tak for hjælpen.
Mvh Steen
Bogføringshjælp af (1.7k points)
Hej Steen

Ellers kan du kontakte mig, så skal jeg prøve at logge ind og se om jeg kan se hvad der kan gøres.

Hav en god dag
Patricia
Rezults
61732071
Bogføringshjælp af (4.2k points)