forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Bogføring i Euro / Betaling i DKK

0
Jeg køber en vare i udlandet, får en faktura i ?, og bogfører denne i ?. Bagefter betaler jeg den i DKK. Kreditorkontoen går i nul (efter bogføring af valutakursdifferencen), MEN der står så et beløb i forfalden saldo.

Ikke den rigtige måde at gøre det på. Men nu er det gjort sådan i et par år. Hvordan får jeg nu den forfaldne saldo til at gå i nul?

Mvh Steen
spurgt 21 Jun, 2011 i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Pharfar (1,680 points)
status opdateret 21 Feb, 2013 af Stine M. Klitgaard

5 Svar

Bedste svar
Hej Steen

Du skal altid sørge for kun at bogføre i en valuta på en konto. Det du skal gøre når du bogfører betalingen er at vælge beløbet i valuta (og udligne) - du kan her også angive kursen for valutaen. Det beløb du hæver i banken bogfører du i danske på en anden linje, og har du evt. noget tilovers er det oftest kursdifference og gebyr.

Hvis du ændrer praksis, vil det også løse dit problem med saldoen er jeg sikker på.

Hav en god dag.

Patricia
Rezults
besvaret 22 Jun, 2011 Bogføringshjælp af Rezults (4,230 points)
valgt som bedste svar 18 Okt, 2012 af frederiknielsen
Hej Steen

Når du bogfører din betaling, bogfører du den så i DKK?

Patricia
Rezults
Ja. Betalingen bogfører jeg i kroner.
Mvh Steen
besvaret 22 Jun, 2011 Bogføringshjælp af Pharfar (1,680 points)
Ja, det er også sådan jeg gør i dag, men har den forfaldne saldo fra tidl. år. Men måske forsvinder den efterhånden. Det vil jeg prøve at lægge mærke til.
Tak for hjælpen.
Mvh Steen
besvaret 22 Jun, 2011 Bogføringshjælp af Pharfar (1,680 points)
Hej Steen

Ellers kan du kontakte mig, så skal jeg prøve at logge ind og se om jeg kan se hvad der kan gøres.

Hav en god dag
Patricia
Rezults
61732071
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.