Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Masse-Opdatering af leverandørstamdata

0
Hejsa, ser ikke ud til, at dette er muligt jvf. jeres onlinesupport, så her et forslag til masseopdatering af leverandør stamdata via virk/cvr - baggrunden er konvertering af 8 selskaber inkl. fuld historik og stamdata, men hvor vi det gamle system har haft en dårlig datadiciplin men 100-vis af leverandører, der kun har navn. Vi har samtidig konverteret samtlige fra at have telefonnr, til at have cvrnr. som leverandørnr, og smider så CVR over både som lev.nr og i cvrnr. feltet i e-conomic

------------------------

- Du sagde: Mit spm er nu - E-conomic har jo en funktionalitet, når man opretter en ny leverandør, hvor den selv kan hente oplysninger fra Virk/Cvr - men kan man også lave den opdatering, hvis man f.eks. har konverteret flere 100 levarandører over, inkl. cvr.nr. i det rigtige felt i E-conomic - men uden adresse mv - altså er der en funktion hvor man kan "masse"-opdaterer leverandører med adresse, telefon mv på en gang?
- SandraSuperStar: Super godt spørgsmål :-) Nej hvis du først har importeret dem så vil adresse osv. ikke komme med over, så skal oplysningerne også være i selve filen. og elelrs kan du gå ind på den enkelte leverandør lige og slette det sidste nr. i cvr nr. og skrive det ind igen så den opdatere med adressen, men så vil du skulle ind på allle leverandørerne og gøre dette
- Du sagde: Hmm - der er noget du lige kan sende videre til udviklingsafdelingen - det kunne også være en smart funktionalitet, at kunne køre f.eks. hvert andet år for at sikre alle stamdata var ajour - god weekend og tak for hurtigt svar

------------------
i Forslag » Andet af (120 points)

2 Svar

Hej Stig og tak for dit forslag :)

 

Jeg kan godt se, hvad du mener og dette ville være smart både på leverandør- og kundesiden. Som Sandra siger, så kan du opdatere dine leverandører via import eller ved at opdatere en af gangen inde på selve leverandøren. Ved at gå ind på hver enkelt leverandør vil den opdatere ud fra CVR-nummer og hente oplysningerne fra CVR-registeret igen.

 

Udover det, så er det ikke noget smart trick til, hvordan du kan gøre dette. Derfor vil jeg vil jeg tage din ide med videre til vores teknik og undersøge, hvordan mulighederne ser ud for dette. Din ide er derfor under overvejelse.

 

Mange tak for du ville skrive her på vores forum. Jeg håber vi kan finde en god løsning til at få opdateret disse oplysninger på den nemmeste måde.

 

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen Stig :)

 

Efter en lang proces må jeg erkende, at din forespørgsel ikke er noget der ligger lige rundt om hjørnet.

Jeg havde et par gode snakke med vores udviklere omkring din forespørgsel her, og de medgav, at dette ville være rigtig smart. Der er bare andre ting på plakaten, som har højere prioritering.

Derfor vil jeg sætte dit forslag som implementeres ikke. Det betyder dog ikke vi kaster din ide ud af vinduet. Vi gemmer den i vores idebank, som er samling af forslag og ideer vi senere vil genbesøge.

Du skal dog have tak for dit input. Det giver rigtig god mening. Det bliver bare ikke lige i den nærmeste fremtid.

 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)