forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kunder der ikke skal rykkes

+2
Er det ikke muligt, at sætte et 'flueben' på en kunde der ikke skal rykkes. Det kan skyldes, at der er lavet betalingsaftale.

Et forslag ville være 'kundegruppe' men det benyttes til noget andet. Så det er ikke en mulighed.

Så et flueben 'rykkes ikke' ville være ønskeligt

 

Med venlig hilsen

Steen Gerner
spurgt 14 Mar, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af Steen Gerner (410 points)
status opdateret 17 Maj, 2017 af rtl

3 Svar

Hej Steen
Tusinde tak for dit forslag her på vores forum smiley

Der kan jeg godt se der er nogle udfordringer for, at undgå ikke, at rykke kunder som i har aftaler med.
Jeg har for nuværende et trick du kan anvende så du undgå, at rykke dem. I det du laver en aftale med kunden så for, at sikre du ikke kommer til, at rykke dem kan du via rykkermodulet lave et ”kontoudtog” hvor du sætter en forfaldsdato på den dato i har aftalt.

Du kan selvfølgelig selv vælges om den blot skal bogføres eller sendes til kunden.
Det gør så, at beløbet ikke er forfalden før den dato og du kan så ikke i den mellemliggende periode rykke kunden.

Det oplever jeg fungerer rigtig fint. Jeg er nu enig i, at det kunne godt være lidt smartere. Som det ser ud nu skal vi kigge lidt nærmere på rykkermodulet her i 2. halvår 2017 og her vil jeg tage dette forslag med videre for, at se om det er en af de ting der skal forbedres/ændres metode til.
 

Jeg hører rigtig gerne om ovenstående trick kan anvendes og måske gøre det lettere for dig end det du gør i dag – i så fald andre kunder har lignende udfordring kan de se, at det måske/måske ikke hjalp dig.

Mange tak for, at du deler dit forslag her på vores forum. smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 21 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej Andreas

Det vil typisk ikke virke. Årsagen ligger i betalingsaftale. Det vil sige, at der er indgået en aftale om f.x. at betale kr. 500,00 pr. måned i en periode.

 

Den avancerede version vil være, at såfremt ydelsen ikke betales forfalder hele restbeløbet til øjeblikkelig betaling 'frivilligt forlig'.

Det betyder samtidig, at man bør have muligheden for at kunne registrere at der er tale om frivilligt forlig. Et frivilligt forlig skal ikke gennem hele rykkerproceduren, men direkte i fogedretten.

 

Mvh

Steen Gerner
besvaret 29 Mar, 2017 Forslag af Steen Gerner (410 points)

Hej Steen

 

Tak for dit svar og uddybende forklaring.

 

Vi må nok erkende, at vi ikke kan imødekomme dit behov til fulde i den rykker funktion, som er bygget ind i e-conomic. Hvorfor jeg kommer til, at tænke på om integration til en tredje part måske vil være den rette løsning for dig. Her kunne fx vælges en løsning hos Hokas.

 

Hvad angår et flueben på kunder, som sikrer, at de ikke medtages i rykkerkørsler er for nuværende ikke en løsning, som vi kommer til, at implementere. Det skyldes, at der er flere måder, man allerede i dag kan arbejde sig uden om at rykke kunderne - fx den løsning, der bliver beskrevet i det første svar.

Det er dog et ønske fra vores side, at kigge på rykkermodulet på et senere tidspunkt, men det er endnu uvist præcis hvornår og hvilke løsninger, som der kommer ud af det. I det tidligere svar på indlægget her bliver der nævnt, at det kan være i andet halvår af 2017 - det må jeg desværre melde er noget usikkert, da der er andre prioriteter, som kan ændre på den forventning.

 

Igen må jeg nævne, at der til e-conomic findes app partnere, som specialiserer sig i forskellige områder fx Hokas, som er specialister til det med rykkerflow :).


Med venlig hilsen

Rune Troels Larsen

Online regnskabsprogram
 

besvaret 17 Maj, 2017 Forslag af rtl (1,660 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”