Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projektstyring

+1
Projektstyring er i e-conomic baseret på en kostpris plus et omkostningstillæg for at få en salgspris. Vores projekter er til fast aftalte priser efter tilbud, og vi kan fakturere i forhold til, hvor langt vi er med vores arbejde på projektet. Vi har derfor brug for, at salgsprisen er den aftalte projektsum, så vi kan følge kostpris til dato, aftalt salgspris/projektsum, og hvor meget der er faktureret af projektsummen. Er der nogen, der sidder med samme udfordring?
i Forslag » Andet af (160 points)

3 Svar

Ja, vi arbejder på samme måde og kunne ønske det samme af projekt-styring, som du efterspørger.

 

Vh HelleA
Forslag af (5.9k points)

Hej BoeBusiness

 

Jeg har kigget lidt på dit forslag og hvis jeg har forstået dig korrekt, så kan din forespørgsel godt løses i e-conomic.

Jeg vil forklare herunder:

 

Som jeg ser det har vi tre ting vi skal holde øje med. Det er salgspris, kostpris og faktureret.

 

I vil gerne kunne angive en fast salgspris til at starte med og så løbende fakturere og ligge kostpriser på. Det ville jeg gøre ved at dele mine aktiviteter op. En aktivitet med en salgspris på hele summen og en medarbejder uden kostpris. Den starter du med at ligge ind. Du har nu prisen inde på projektet kortet, men ingen kostpriser. Så opretter du en masse aktiviteter uden salgspris, men udelukkende med en kostpris på medarbejderen. På denne måde vil du kunne starte med at lægge en salgspris på hele summen, som ikke på virker dine kostpriser, og så efterfølgende ligge en masse kostpriser ind uden at påvirke den aftale salgspris.

Faktureringen klarer du så ved siden ved at tilvælge projektet på dine faktura.

 

Jeg kommer med et eksempel.

Lad os antage jeg har et projekt til en salgspris på 1.000.000 kr.

Jeg opretter en aktivitet som hedder ’aftalt slagspris’. Den giver jeg en salgspris på 1.000.000 kr. Samtidigt opretter jeg en medarbejder, som hedder ’fast pris’. Den giver jeg ingen salgspris og en kostpris på 0 kr. Jeg registrerer nu en time på projektet og har derved Kostpris på 0 kr., Salgspris på 1.000.000 kr. og faktureret på 0 kr.

 

Nu starter projektet så op:

Du opretter alle de resterende aktiviteter med en salgspris på 0 kr. og en kostpris på medarbejderen. På denne måde vil du beholde din salgspris på 1.000.000 kr. gennem hele projektet og løbende ligge kostpriser på.

Du begynder stille og roligt at registrere timer på projektet. I vores tilfælde ligger du alt kostpriser ind for 62.330 kr.

Du beslutter dig for at fakturere for 100.000 kr. Du vil nu kunne se:

Over-/under dækning mellem salgspris og faktureret.

Dækningsbidrag på salgspris/kostpris og faktureret/kostpris.

Se her:

Dette vil du så kunne blive ved med. Du registrerer løbende flere og flere kostpriser i takt med, at salgsprisen ikke ændrer sig. Det fakturerede beløb kan du helt styre løbende ved siden af.

 

Jeg håber det giver mening for dig. Jeg er med på det kan være lidt kringlet, så du må endelig sige til, hvis der er en grund til du ikke kan bruge dette, eller min forklaring ikke giver mening :)

 

Jeg ser frem til at høre fra dig.


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej igen :)

 

Jeg kan se i ikke har meldt tilbage på min forklaring. Jeg håber det er fordi den giver mening og er brugbar for jer.

Hvis der skulle være noget, så er i meget velkommen til at skrive her på indlægget igen, ellers vil jeg betragte det som løst.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)