Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forskellig rabat på forskellige varer til samme kunde

0
Hej Jesper

Jeg (og jeres supportere) er åbenbart ikke kloge nok til at finde ud af, hvad det er I kan og ikke kan. Hvis jeg gør som jeres guide beskriver, så får jeg det i hvert tilfælde ikke til at virke, og jeg har naturligvis talt med jeres support, som påstår, at det ikke kan lade sig gøre.

Problemet er, at en kunde f.eks. skal have rabat på alle varer undtagen fragten (som er oprettet med et separat varenummer). Hvordan undgår jeg, at give rabat på fragten?
relateret til et svar til: Varer uden fast rabat
i Spørgsmål » Andet af (280 points)
gen-kategoriseret af

2 Svar

Hej igen :)

 

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan du godt klare den via lagermodulet. Jeg prøver at forklare her:

Når man tilvælger lagermodulet, så forsvinder muligheden for kunderabat direkte på kunden. Du får nu et felt, som hedder 'rabatgruppe' i stedet for. Det betyder, at denne kunde vil få rabat på til alle de varer, der er tilknyttet denne rabatgruppe.

Måden du gør det på er ved først at oprette en varerabatgruppe og tilføjer gruppen på alle de varer, som skal have rabat. I dit tilfælde undlader du fragt. Du kan oprette gruppen under lager -> varer -> varerabatgruppe. Varerabatgruppen tilknyttes på selve varen ligesom du angiver rabatgruppe på kunden. Det er så varerabatgruppen, som bestemmer, hvilke varer, der skal rabat på og det er rabatgruppen på kunden, der angiver mængden af rabat. Lad os antage det er 10% i rabat på alle varer undtagen fragt. Jamen så tilføjer du alle varer undtagen fragt her til en bestemt varerabatgruppe og herefter opretter du en rabatgruppe og sætter den til 10% rabat, hvor denne rabatgruppe smides på kunden.

Så vil kunden modtage 10% i rabat på alle de varer som har tilknyttet en varerabatgruppe. Fordi det er rabatgruppen på kunden, der angiver mængden af rabat, så kan du bare oprette forskellige grupper, hvis nogle skal have 5%, 10%, 15% osv. Hvis de ingen rabat skal have, så lader du bare være at angive en gruppe på kunden.

 

Giver det lidt mere mening? Jeg vil stadig holde fast på, at dette sagtens kan klares med lager. Jeg vil gerne undskylde for, at du har fået andet at vide. For jeg er overbevist om, at dette vil løse det for dig :)

Hvis det ikke giver mening, kan jeg så ikke få dig til at sende en mail til info@e-conomic.dk, hvor du skriver, at du gerne vil snakke med en, som er stærk i rabat med lager og evt. en kort forklaring af, hvad du gerne vil. Så kan vi prøve at finde en, som kan ringe dig og forklare det endnu bedre :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej Kim

Tak for snakken tidligere.

Som vi gennemgik i telefonen, så er det nu muligt at for dig at oprette en faktura med den ønskede rabat på ALLE ca. +30.000 varer mens du undgår at få rabat på fragten :-)

Vi beklager naturligvis den forvirring der har været omkring muligheden for at foretage denne rabatgivning i e-conomic men dette skulle der nu være blevet rettet op på.

Kan du bekræfte, at det fungere hos dig? :-)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
opdateret