Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




BUG: Oprettelse af posteringer

0

Problem i "Kassekladde" -> "Ny postering"

Jeg modtager opgørelser over kreditkortbetalinger som indeholder mange postering.

Når jeg opretter en ny postering udligner en enkelt postering ikke det samlede modtagende beløb på min bankbog.

Så jeg skal udligne kundeindbetalinger enketvis.

Jeg taster derfor eksempelvis følgende linie i "Ny postering"

Første postering

Derefter trykker jeg "Gem og ny" eller "Gem og fortsæt" ... kan ikke huske helt navnet ;-) 

Men efterfølende husker E-conomic sidste fakturanummer hvilket - i min sammenhæng - ikke giver mening.

Linien ser nu sådan ud:

Ny linie

Dette betyder at jeg - for at undgå fejl ved næste indtastning - første skal slette fakturanummeret og så indtaste det nye kundenavn - for at kunne bruge "pil ned" i faktura nummeret og kun se udestående fakturaer på den nye pågældende kunde.

Jeg har nemlig ikke fakturanumre med på opkørelsen - kun kunde navne.

Andre af jeres kunder ville sikkert overskrive faktura nummeret med et nyt nummer.

Men hvorfor overhovedet gemme et fakturanummer? Jeg kan ikke se at man kan have gavn af nummeret i denne sammenhæng.

Det ville hjælpe mig - og sikkert mange andre kunder - meget, hvis I IKKE huskede fakturanummeret, når man blev sendt videre til næste postering!

Venlig hilsen

Søren Rehné

 

i Forslag » Andet af (820 points)

1 Svar

Hej Søren :)

Tak for du ville bruge tid på at skrive til os.

 

Du har fuldstændig ret i, at den beholder fakturanummeret, hvis du har bilag ude af balance og trykker 'gem og forsæt', men det er helt meningen at den gør dette.

Når du vælger 'gem og fortsæt', så fortsætter den posteringen som en flerbenet og beholder derfor referencen med fakturanummeret. Hvis du derimod har et bilag i balance og trykker 'gem og ny', så vil den ikke længere fortsætte posteringen, men den vil nu lave en ny. Her vil fakturanummeret ikke følge med.

Jeg forstår dog ikke helt din arbejdsgang. Kan jeg få dig til at uddybe, hvorfor du ønsker at lave de her kundeindbetalinger som flerbenet posteringer? Så kan vi måske finde en nemmere arbejdsgang til dig.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Forstil dig følgende:

På min bankbog modtager jeg 3000 DKK ...

De 2000 DKK er betaling for Kunde1 - faktura 1
De 1000 DKK er betaling for Kunde2 - faktura 2

Ovenstående eksempel skal du så forestille dig er gældende for ca. 40 kundefakturaer - med forskellige kunder bag!

Det giver en debit på 5810 (konto nummer for bank)
Jeg skal nu have lavet "kundeindbetaling" for hver faktura.
Efter at have oprettet en kundeindbetaling på faktura1 - kunde1
Ja så skal jeg til at indskrive kunde2 / faktura2 ...
Eftersom jeg ikke har dokumentation på faktura nummeret på faktura2 ... så skriver jeg først kunde2 ind i kundefeltet ... sletter faktura feltet  .... og trykker pil ned i faktura feltet for at se "ikke afstemte" fakturaer for kunde2 ...

Giver dette mening?
Tak for dit svar. Det giver helt fin mening :)

Du kan i din kassekladde sætte den op til en fast modkonto ved fx kundeindbetaling. Det vil sige, at hver gang du vælger typen 'kundeindbetaling, så kan du automatisk få den til at skrive 5810 i modkonto.
Du kan nu nøjes med at vælge fakturanummer eller kundenummer og så fakturanummer. I stedet for 'gem og fortsæt', så står der nu 'gem og ny'. Det skyldes at bilaget stemmer fordi der fast står 5810 i modkonto.

Herefter skal du bare taste 'gem og ny'. Du skal stadig vælge en ny kunde som du plejer, men det skal du under alle omstændigheder for at fortælle systemet, at du nu arbejder med denne kunde.
Ville det kunne hjælpe dig? I forhold til det du skriver, så vurderer jeg, at det her kan hjælpe dig meget i forhold din arbejdsgang.

Du må endelig sige til, hvis dette ikke giver mening :)