forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Eksport af realiserede tal 2016 til budget 2017

0
Hej

Jeg synes det kunne være smart, hvis man kunne eksportere realiserede tal fra et år direkte til et nyt år, så man ikke skal taste samtlige budgettal for hver måned og for hver konto i kontoplanen.

Desuden ville det være smart, hvis man kunne lave en rapport f.eks. kun bestående af sammentællingskonti. Et budget ville så kun fylde en side og være meget overskuelig for personer, som kun har brug for at se de overordnede linier i budgettet/regnskabet.
spurgt 9 Feb, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af Britta Christiansen (140 points)
status opdateret 17 Feb, 2017 af Andreas Polk

1 Svar

Hej Britta
Mange tak for dit indlæg og forslag smiley

Det lyder til, at jeres budgettering sker meget efter sidste års realisering og her kan jeg godt se, at det ville være smart, at der så kunne overføres direkte.
Det er ikke noget sådan helt generelt vi oplever selvom der selvfølgelig nok som regel er en sammenhæng imellem sidste års realisering og det nye års budget.

Lidt groft sagt så kan du faktisk godt ”eksportere realiseret tal ud” og derefter importere det ind som det nye års budget. Det er som sagt ikke en direkte knap men hvis du trækker rapporten ”saldobalancen” – det kunne f.eks. være for hele året 2016 -  hvis der køres med årsbudget.

Du kan så anvende den kolonne der hedder ”perioden” og kan evt. slette de rækker med balance konti. Du kan så gå ind i kontoplanen og bruge import budget funktion. Hvor du så vælger ”fast værdi” i fra dato = 01.01.2017 til dato=31.12.2017
 
Så får du ganske hurtigt importeret sidste års realiseret tal ind som budget. Hvis du så gerne vil gøre det på månedsbasis eller kvartalsvis så skal du så gentage processen det antal gange som perioderne og trække saldobalancen i de samme periode.

Hvordan virker det for dig? – jeg vil rigtig gerne uddybe det hvis det er lidt snørklet forklaret.

Det ligger ikke i vores plan, at udbygge budget modulet selvom jeg godt kan se behovet for, at kunne gøre det mere bredt og ikke så kontospecifikt som vores er bygget op.

Hvis du støder på nogle mangler eller du oplever i godt kunne gøre brug af flere funktioner i budgettering – så har vi nogle rigtig dygtige samarbejdspartnere som har lavet integrationer til e-conomic hvor i så i deres system skal udarbejde budgettering/rapportering og virkelig åbne fuldt overblik over jeres økonomiske status i forhold til budgetteringen.
Du kan se listen af budget integrationer her

Selvom det ikke er nogle forslag vi går videre med så skal du stadig have en stor tak for, at du har taget dig tid til, at dele det her på vores forum. Det er virkelig noget vi værdsætter og jeg håber også du vil gøre brug af det en anden gang. 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 17 Feb, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”