forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Noter på kunder

0
Kan man ikke gøre det til et "krav" at udfylde opfølgnings dato ved oprettelse af noter, så man kan være sikker på at der bliver holdt styr på dem - ellers kan de jo hænge i systemet i årevis. I den forbindelse vil det også være en stor hjælp, hvis man i bjælken under kunder kan se, der er oprettet en note.

Mvh. Jeanett
spurgt 9 Feb, 2017 i Forslag » e-conomic generelt af Jeanett (290 points)
status opdateret 9 Feb, 2017 af Andreas Polk

1 Svar

Hej Jeanett
Mange tak for dit indlæg og forslag her på vores forum smiley

Det lyder til, at i anvender opfølgningslisten på noter – ved hver bruger. Hvor du som du siger får vist de noter som der er sat hak i ”opfølgning” – Det er så et aktivt valg der skal gøres når noten skrives om der kræves opfølgning eller ej.

En note på en kunde kunne også udelukkende være ekstra information som ikke kræver en opfølgning og det ligger derfor ikke i planen, at lave det til automatisk at være til ”opfølgning” men jeg tænker, at det i arbejdsgangen når i skriver noten skulle være muligt, at sætte hak hvis dette kræver opfølgning eller ej.

Selve synligheden af noterne på kunder f.eks. (også leverandører) kunne sagtens være bedre og det tror jeg faktisk også vil hjælpe dig. Vi har et andet tidligere forslag hvor det gik ud på, at gøre noter synlige i oversigten kunder i stedet for under ”flere”
Det skulle så være på samme måde som hvis du har en note (som ikke er ”udført”) på kunde vises på det blå ikon som der kommer frem når du laver en faktura. Fordi så ville noterne være synlige i oversigten over kunder.

Det er noget vi er i gang med, at undersøge lidt nærmere om det kan gøres. Der vil jeg henvise til det tidligere indlæg – hvor vi vil samle op når der sker mere i den sag. Som det ser ud nu vil det være noget vi kigger på i slutningen af 2017 hvis det bliver prioriteret.
Det bliver så en ”implementeres-ikke” til selve det, at gøre det til et krav, at sætte ”opfølgning” – men i håbet om, at hvis vi udbygger synligheden af noter, at dette ville hjælpe.

Du skal stadig have en stor tak for, at du har delt dit forslag her på vores forum.  


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 9 Feb, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”