forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Nødvendige forbedringer af indscanningsapp

0
Jeg afprøver p.t. jeres Expences app i kombination med indscanning og må sige, at jeg indtil videre sýnes at det er ret besværligt og næsten dobbelt arbejde ift bare at have bilagene i en mappe ved siden af.

Efter at have affotograferet en masse bilag, ligger de nu hulters til bulters i "Ubehandlede" og det er et stort arbejde først at sortere dem i datorrækkefølge for derefter at forbinde dem med en postering når man posterer. Og selv om jeg først i noten har givet dem et dato løbenr. á la fex 160823 skal man stadig have besværet med at sortere rækkefølgen i ubehandlede inden man går i gang med at postere hvis ikke man vil scrolle op og ned i bilagene i en uendelighed. Forrest i noten bliver der af app'en tilføjet (xx) hvilket ikke er optimalt når man skal bladre i og finde bilagene.

Kunne I ikke gøre det sådan, at man med expences app'en opretter posteringen med det samme med dato og automatisk genererede bilagsnumre ud fra datoen og et beløb. Altså en mere komplet postering vi app'en. De affotograferede bilag får også automatisk det nuværende regnskabsår, det er heller ikke helt optimalt hvis man arbejder "bagud".

Til prisen, som er høj sammenlignet med fex Dinero, må der kunne gøres noget mere for at gøre arbejdsgangen mere optimal og genial så mængden af dobbelt arbejde gøres mindre...
spurgt 3 Feb, 2017 i Forslag » Indscanning af sknarberg (120 points)
status opdateret 16 Feb, 2017 af Andreas Polk

2 Svar

Hvis du f.eks. har indlæst dine bankposter i en kassekladde, kan du sortere denne i "Beløb". Så er det forholdsvis nemt at "Trække" det enkelte bilag fra "Ubehandlede" til den relevante postering, da du vel altid kan se beløbet på bilaget..

Bagefter sorterer du kladden i bilagsnr.orden.

Hvis du har flere bilag til en enkelt postering, skal du desværre kombinere bilagene først - men ellers fungerer metoden ganske udmærket.

Hvorfor noterne med dato? Du kan da roligt bogføre hulter til bulter, bare bilagsdateringen er korrekt.

Og hvis du ikke benytter Bankafstemning, så se at komme igang. Det er ret effektivt.
besvaret 3 Feb, 2017 Forslag af Erik Jensen (23,470 points)

Hej sknarberg.
Mange tak for dit indlæg og forslag her på vores forum smiley

 

Jeg er rigtig ærgerlig over, at høre du finder vores indscannings app besværlig – jeg tror der må være noget med arbejdsgangen der kan kigges på samt så er der også nogle lækre funktioner ude i fremtiden som kan effektiviserer det.

Der bliver ikke arbejdet på, at gøre indscanningsappen til en postering app – den er tiltænkt du kan tage et billede af dit bilag/kvittering og sende det direkte ind i dit regnskab.
Som du nævner vil du gerne have bilagsnumre i dato orden – det er som Erik nævner ikke nødvendigt.
Det kan jeg godt forstå du så finder besværligt hvis du kun ønsker, at bogfører bilagsnumre efter dato. Så vil det kræve en masse forarbejde for, at du bogfører dem i den rangorden.

Så længe dine bilagsnumre er fortløbende, så har du stadig en dato på posteringen og du er derfor ikke i tvivl om datoen på det, selvom der måske lidt et lavere bilagsnummer på en nyere dato.

Erik kommer med en glimrende forslag til hvordan du kunne arbejde smartere. Du vil også alternativt kunne anvende funktionen ”opret ny postering fra indscannet

Så når du skulle i gang med, at lave dine bogføringer bare følger dine bilag en efter en og løber dem igennem.


I forhold til dato og beløb osv. Så kommer der noget i fremtiden som kan automatiserer denne proces. Der arbejdes på, at lave værdi udtræk fra dine indscannet bilag – så det vil kunne aflæse beløb, dato, leverandør osv.
Jeg kan ikke sige hvornår det kommer som en udvidelse og hvordan det lige hænger sammen i tillægsmoduler osv. men du kan følge med på vores andet forum indlæg der omhandler ”pdf værdi udtræk

Du må endelig vende tilbage hvis der er noget som er uklart eller hvis du har nogle tillægsspørgsmål.smiley 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 16 Feb, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”