forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

blokkering af dato, når perioden er spærret

0
Kan det ikke lade sig gøre at få en advarsel, når man taster én dato, hvor perioden er blokkeret.

systemet godkender en blokkeret dato ved indtastning, og gør først "vrøvl" i forbindelse med bogføring, det kan betyde rigtig mange efterfølgende rettelser og spild af tid.

Vi får jo en advarsel, når en konto ikke er brugbar, jeg kunne ønske det tilsvarende var gælden ved datoen

Mvh Linda
spurgt 23 Jan, 2017 i Spørgsmål » e-conomic generelt af linda lauritsen (120 points)
gen-kategoriseret 13 Mar, 2017 af Andreas Polk

4 Svar

Hej Linda,

Tak for din tid til at skrive herinde på vores forum.

Jeg vil gerne vide lidt mere om hvad det er du helt præcist laver i systemet.

Laver du en faktura og det er ved "Bogfør og send"-funktionen, at systemet først brokker sig, eller laver du en ny postering i regnskab og kassekladder, og det er her, at du godt kan gemme posteringen, men så brokker systemet sig først når du vil bogføre kladden?

Jeg må blot vide lidt mere om hvad det er du gør, så jeg kan se nærmere ind på sagen :-)

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Isabel de Fries

Online regnskabsprogram
 

besvaret 27 Jan, 2017 Spørgsmål af Isabel de Fries (900 points)
Hej Isabel
Det er når jeg taster i kassekladden
Eksempel
Jeg har spærret 2017 og 2015
Taster for perioden 2016
Men når jeg taster i kassekladden f.eks 100 poster og først når jeg har godkendt og skriver bogfør får jeg at vide at det er en anden periode, hvori man ikke kan bogføre.
Modsat hvis f.eks skriver et forkert kontonummer så bliver man gjort opmærksom på det straks

Hej Linda 
Jeg følger lige op her smiley

Er det rigtigt forstået, at det er i situationen når du taste posteringer også, at du først får besked om, at perioden er spærret ved "gem og ny" eller "gem" ? 

Det er ikke et tilfælde vi kigger på, at arbejde på som det er nu. Det vil i dette tilfælde være 1 posteringer hvor du vil være nødt til, at enten rette datoen eller gå ud af boksen og fjerne spærringen af perioden. 

Du skriver, at spærringen kommer når du trykker på "bogfør" og hvis der her kommer en pop-up spærring så det fordi du har lavet nogle posteringer i kladden og først efterfølgende været inde og spærre perioder i regnskabsår. 

Det vil minde dig om, at perioden er spærret (ligesom konto numre) når du opretter posteringen. Men du får først besked igen hvis du efterfølgende spærre en konto/periode når du så trykker på "bogfør. 

Jeg ser frem til, at høre om det giver mening :) 

 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 22 Feb, 2017 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)
Hej Andreas
Nej det er ikke korrekt forstået.
Jeg opsummerer
Har spærret 2015 fordi den er færdig og 2017 fordi jeg har sagt ja til at oprette, fordi det hele tiden popper op.
Jeg skal bogføre i 2016
Jeg bogfører i 2016 og kommer til at acceptere en 2017 dato, dette reagerer e-conomic ikke på i forbindelse med indtastning, jeg kan sagtens trykke både gem og gem og ny og fortsætte min bogføring.
Mit spørgsmål gik så på om man ikke i forbindelse med indtastningen kunne få en besked om at der ikke kunne bogføres i 2017 pga spærring
helt som hvis man taster et kontonummer der ikke findes
Jeg får først advarslen når jeg vil godkende og bogføre posterne og skal jo så ind på hver enkelt postering og rette dato.
Håber det giver mening

Hej Linda
Tak for dit svar tilbage smiley

Det lyder meget mærkeligt hvis du har været inde og spærre perioderne (som vist i guiden her) i 2017, at du også kan lave en postering på den dato. 
Du kan se her hvordan det virker ved mig (og som det er tiltænkt)

 

Som du kan se nede i venstre hjørne så står der, at perioden er spærret - så jeg kan ikke oprette posteringen. Så har du ikke mulighed for, at oprette posteringen med en dato i 2017. 

Hvis du har spærrede perioderne og du stadig får lov til, at lave posteringen så tyder det helt klart på, at der er noget galt også må du meget gerne tage kontakt direkte til vores telefon support ( 88 20 48 40) eller på chatten så kan en af mine kollegaer hjælpe dig videre og evt. fejlmelde denne specifikke situation hvis det er tilfældet. 
 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 22 Feb, 2017 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)

Hej Lindasmiley
Jeg håber, at det er lykkes for dig, at komme videre med denne udfordring – måske i samarbejde med en af mine kollegaer på chatten eller telefonen.

Jeg flytter indlægget over til spørgsmål.
Du må endelig vende tilbage hvis du forsat har udfordringer.


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 13 Mar, 2017 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)
og hvad er svaret så ?
Bør skrives her, så vi andre også kan se svaret.
Hej Steen
Tak for din kommentar :)

Du kan se min beskrivelse ovenover hvordan det virker med spærrede perioder.
Lige helt præcis denne case har jeg desværre ikke hørt tilbage fra Linda endnu og ved derfor ikke om det var præcis denne udfordring men det tyder det meget på.

Jeg er enige i, at hvis der er et egentlig svar så skal det kunne ses her og det mener jeg også det så vidt gør ovenover i mit tidligere svar.
Men som sagt har jeg ikke fået i direkte afklaring fra Linda.

Hvis du har lignende udfordring må du meget gerne beskrive det for mig.

Med venlig hilsen
Andreas Polk
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”