forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Abonnementer

0
Hej

 

Jeg har en kunde som vi servicere og fakturere jævnligt. Denne kunde har 2 lokaliteter som vi servicere på forskellige tidspunkter, med "samme" ydelse men forskellige priser.

Hvordan oprettes abonnementet til denne kunde, hvor lokationerne faktureres med hver deres adresse i leveringsadresse men samme faktureringsadresse. Der skal tager højde for at der kan komme flere lokationer til...?
spurgt 15 Dec, 2016 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Pet (180 points)
status opdateret 13 Mar, 2017 af Andreas Polk

1 Svar

Hej Peter
Mange tak for dit spørgsmål her på vores forum smiley

Jeg vil gerne være sikker på, at jeg har forstået din udfordring og hvilke moduler du anvender i systemet. Du har en kunde som du levere samme ydelse til på 2 forskellige adresser til 2 forskellige priser.
Dette skal på fakturaen fremgå, at den ene faktura har den ene leveringsadresse og den anden faktura skal have den anden leveringsadresse men det skal forsat være samme faktureringsadresse. 

Så lyder det til, at du anvender vores tillægsmodul "abonnementer" og her gerne vil kunne sætte dette op.
Der ligger en udfordring i, at du ikke kan vælge en specifik leveringsadresse til abonnenten - det betyder, at  når du laver en abonnementskørsel så vil den tage den leveringsadresse som der står valgt inde på kunden og sætte på fakturaerne. 
Hvis der ikke er valgt nogen sætter den selvfølgelig ikke en leveringsadresse.

Du kan så manuelt vælge, at rette adresse til på den ene - inde du bogfører fakturaerne.
Hvis det skal automatiseres mere i abonnementer så kræver det, at i vælger, at anvende feltet "ekstra tekst til ordre/faktura" hvor i kan vælge, at skrive leveringsadressen - så vil det stå på selve fakturalinjen og ikke i feltet der normalt anvendes til "leveringsteder" 

Lad mig høre om det giver mening for dig og om det kunne anvendes som en løsning. 
Jeg sætter imellemtiden indlægget som udestående.

Glædelig jul smiley


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 22 Dec, 2016 Spørgsmål af Andreas Polk (39,250 points)
i gang× 3
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”