forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Telefonnr og email under Leveringsdelen

+2
Hej :-)

Vi mangler mulighed for at have et felt for telefonnr samt for email adresse under leverings-informationerne.

Kan I indsætte disse 2 felter på dialog boksen for indtastning af leveringsinformationer (samt gøre det muligt ligeledes at angive disse info via jeres API mht. automatisering)?

OPDATERING. Kan vi også få navne feltet ind, så det kan bruges til dropshipping?

Med venlig hilsen

Jens Kirk

Webkonsulenterne

spurgt 9 Dec, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af Jens Kirk (7,880 points)
status opdateret 22 Dec, 2016 af Andreas Polk

3 Svar

 
Bedste svar
Helt sikkert også noget, vi har behov for. Der er kæmpe forskel på fakturerings- og leveringsadresse - det samme på mail og telefonnummer. Når vores plukmedarbejdere skal generere labels, skaber det yderligere forvirring, hvis de får besked på at bruge den leveringsadresse, men faktureringsmail og telefonnummer. Der er stor risiko for fejlforsendelser, og det kan blive rigtig dyrt for os i længden.
besvaret 5 Jan, 2017 Forslag af Linn (470 points)
valgt som bedste svar 5 Jan, 2017 af Jens Kirk
Rigtigt god idé.

Også et felt til navn vil være en kæmpe fordel. F.eks. til dropshipping, sende direkte til kundes kunde og den slags. Evt. også en markering af om leveringen er til en erhvervs- eller privatadresse.

-qabi
besvaret 13 Dec, 2016 Forslag af qabi (1,090 points)
Godt forslag - lad os gøre dropshipping nemmere :-)

Hej Jens og Qabi
Mange tak for forslaget her på vores forum smiley

Det giver selvfølgelig mening, at der kan skrives ekstra information ind på en leveringssted i de tilfælde hvor det er dropshipping.
Som jeg ser det kan vi komme meget godt ude om det ved, at skrive denne ekstra information ind via de eksiterende felter - enten inde på "adresse" der kan du med (shift+enter) lave linje skift. Jeg er ikke bekendt med om det kan overføres via API'et.

Dertil har i feltet Leveringsbetingelser hvor i kan skrive ekstra information såsom om det er en erhvervs eller privat adresse - det kunne også være her i skriver kundens kunde telefon nr og email f.eks. 

Der er ikke udsigt til, at vi implementere endnu flere ekstra felter i disse leveringssteder - Jeg vil gerne høre fra jer hvad i tænker om, at skrive det ind i de eksiterende felter.
Som jeg ser det vil give jer den nødvendige information på fakturaen men selvfølgelig uden der findes eksakte felter.

 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 22 Dec, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej Andreas

I bruger meget tid og energi på at undgå at udbygge og imens må vi, som bruger systemet, bruge alle mulige workarounds for at få alt relevant data ind.

F.eks. at smide kontaktnavn ind leveringsadressen betyder blot, at man ikke umiddelbart via API'en kan trække kontaktnavnet ud, hvor det er relevant i andre systemer. Så skal man have en funktion som leder efter noget, som kunne være et navn i en adresse og så risikerer vi at få fejl-udtræk.

E-conomic er på flere punkter bygget alt for simpelt op og så må folk med behov ud over det mest simple blot forsøge at klemme sig ind. Det giver hovedrysten ude i firmaerne når IT-folkene kommer tilbage med jeres udmeldinger / afvisninger.

Samtidigt sætter i prisen op og op uden reelt at gå ind og levere en bedre kerne. I leverer flere ekstra ting, og det er super godt (og bliv endelig ved med det), men det centrale / kernen rør I sjællen ved.
Hej Jens.

Det er rigtig ærgerligt, at du har den oplevelse, at vi forsøger, at undgå, at udbygge vores system. Det er ikke alt vi kommer til, at udbygge og der ligger en klar prioritering i hvilke opgaver vi går videre med og hvilke vi ikke gør.

Disse små ekstra felter kræver både udvikling af dem, de skal gøres tilgængeligt i API'et samt så skal det også kunne vises på fakturaen.
Det er ikke et område vi oplever en særlig efterspørgelse på og derfor vælger vi derfor hellere, at gå videre med andre ting i programmet hvor vi vurderer vi skaber bedre værdi for vores kunder.

Du skal have en stor tak for dit engagement og dine forslag til vores program - det er virkelig værdsat også selvom det ikke altid er nogen vi arbejder videre med.


Endnu engang rigtig godt nytår :-)

Med venlig hilsen
Andreas Polk
e-conomic
Tak og godt nytår :-)
overvejes× 100
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”