Mange tak, det første forslag var rigtig godt.
Hidtil har jeg kun haft et felt med kolonner på "alle sider", og jeg har derfor fået fejlmeddelelsen "Der kan ikke oprettes flere kolonner i dette layout" hvis jeg har forsøgt mig. Nu satte jeg kolonnefeltet til placering "første", og så dukkede der automatisk et kolonne-felt nr. 2 op.
Tak for julegaven, så er dén på plads.
Den anden løsning kan desværre kun bruges på varenavn og beskrivelse, og der er ikke noget nyt i den. Det var heller ikke ikke det jeg efterlyste, men derimod en mulighed for at alle felter kunne placeres over/under hinanden (forudsat naturligvis, at de kan klemmes ind på samnme bredde), altså en "ægte" mulighed for at lave to linjer i hver varelinje. Som sagt, så er det et gammelt forslag, som i tidernes morgen blev afvist. Jeg tænkte bare på, om systemet mon ikke snart var modent nok til sådan en feature.
Det sidste spørgsmål jeg fik sneget ind, var noget om brugen af stregkoder. Strengt taget er der ikke meget mere i det end, at jeg godt vil have muligheden for at vælge Code 39 som skrifttype. Og dog, hvis jeg gør det, så skal systemet selv kunne tilføje en * før og efter teksten. Det lyder for mig som noget der kan ordnes i en håndevending, og som ikke vil influere på den bagvedliggende database. Kan jeg lokke dig til at svare på det spørgsmål også ?
Glædelig jul og så videre...