forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Virksomhedsskatteordningen

0
Jeg har de seneste år brugt virksomhedsskatteordningen ifm. udlejning af sommerhus. Af forskellige årsager forventer jeg ikke at kunne udleje huset i hele 2017. Kan/må/bør jeg stadig bruge virksomhedsskatteordningen i mit regnskab? - Jeg ender jo ud med et ret stort underskud, når jeg kun har udgifter og ingen indtægter. Og jeg har i realiteten ikke drevet nogen virksomhed.
spurgt 24 Nov, 2016 i Spørgsmål » Andet af Jyllinge (120 points)

1 Svar

Hej Jyllinge,

Tak for dit indlæg og din tid du har brugt på at skrive et indlæg herinde. :-)

Dit spørgsmål: Kan/må/bør jeg stadig bruge virksomhedsskatteordningen i mit regnskab?
Det er et rigtig godt spørgmål. ;-)
Eftersom der er tale om et spørgsmål af mere bogføringsmæssig karakter, er det svært at give et entydigt svar på dette. Jeg kan som sådan ikke sige om du kan/må eller bør benytte det. Det er nok mere et spørgsmål til revisoren. :-)

Jeg håber du forstår min forklaring og hvorfor jeg som sådan ikke kan/vil stå på mål for at rådgive dig ”forkert” i dit regnskab, det er en beslutning du skal foretage (i samråd med revisoren). :-)

Jeg håber du finder ud af det. :-)

Med venlig hilsen

Isabel de Fries

Online regnskabsprogram

besvaret 25 Nov, 2016 Spørgsmål af Isabel de Fries (900 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”