forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Automatisk tekst ved debitorindbetalinger

0
Når man skal bogføre debitorindbetalinger, plejer man bare at kunne vælge type debitorindbetalinger og springe direkte til feltet fakturanr og taste det og så trykke på tab. Herefter udfylder den selv debitornr., beløb og automatisk tekst. Skøn skøn funktion.

Her til morgen virker dette ikke - man skal først vælge debitornr., efter at have udfyldt fakt.nr., så kommer resten.

Hvad gik galt i nattens mulm og mørke ? Det virkede i går aftes.

Jeg har prøvet både i Chrome, IE og Firefox.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

spurgt 4 Nov, 2011 i Spørgsmål » Teknik og drift af SusanneK (15,800 points)
status opdateret 16 Okt, 2012 af frederiknielsen

4 Svar

 
Bedste svar
Så har jeg prøvet med de 2 bilag du også testede, og der virker det fint. Har vist fundet fejlen. Problemet med de bilag jeg forsøgte at udligne er, at de er lagt ind som manuel debitorfakturaer, og så er man nødt til at vælge debitornummer først, før den udfylder resten af felterne. Det havde jeg ikke lige bemærket, at det var manuelle debitorfakturaer jeg forsøgte at udligne.

Tak for testen, og undskyld ulejligheden

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 4 Nov, 2011 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
valgt som bedste svar 16 Okt, 2012 af frederiknielsen
Godmorgen Susanne

Det kan jeg ikke helt forstå - min gør præcis som den plejer - ved udfyldelse af fakturanummeret kommer resten af informationerne automatisk på posteringen.

Kan det tænkes at der har været en lidt langsom start på morgenen rent systemmæssigt og det har taget længere tid end normalt og opdatere, og du derved har nået at skrive debitornummeret inden den har fået hentet informationerne?

Jeg har testet funktionaliteten i både FF og Chrome uden problemer.

Vend endelig tilbage hvis ikke det er kommet på plads - så må vi lige grave lidt dybere.

God dag.  

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 4 Nov, 2011 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Godmorgen Lasse

Nu har jeg testet i 2 andre kunde-aftaler, og der virker det upåklageligt. Men den kundeaftale jeg arbejder med lige nu, virker den ikke. Jeg har tilføjet dig som administrator - aftale 293326. Vil du have ulejlighed med at teste? Der ligger debitorindbetalinger importeret fra bankafstemningen i kassekladden, med angivelse af fakturanr.

Mange hilsner
Susanne Røssell

Bogføring for små og mellemstore virksomheder og hjemmegjort e-conomic-nørd

besvaret 4 Nov, 2011 Spørgsmål af SusanneK (15,800 points)
Hej Susanne

Tak for adgangen - jeg har nu testet det.

For at få afklaret forløbet, så er posteringerne overført fra bankafstemning til kassekladden.

Derinde ændrer du type til debitorindbetaling og indtaster fakturanummeret - korrekt?

Når jeg gør det - har forsøgt med bilag 11 og 29 - så opdaterer den resten af informationen uden problemer.

Dette er testet i Firefox.

Jeg er ikke hoppet af som administrator endnu - så hvis der er yderligere giver du bare lyd, eller også så framelder du mig blot...  

Med venlig hilsen

Lasse Bager

Online regnskabsprogram
 

besvaret 4 Nov, 2011 Spørgsmål af Lasse Bager (34,940 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”