forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

avance synlig under vare

0
Det er meget irriterende når man sidder og laver tilbud og kigger gennem varerne at der ikke er avance på den side, når man der sætter både salgs og kostpris, men at jeg må hen og sætte varen på en fiktiv faktura for at finde avancen. Hvorfor er den ikke tilbage ved varen i det kartotek?

vh birthe
spurgt 10 Nov, 2016 i Forslag » e-conomic generelt af stt (160 points)
status opdateret 24 Nov, 2016 af Andreas Polk

2 Svar

Hej Birthe
Mange tak for, at du deler dit forslag her på vores forum J
 

Jeg vil gerne sikre mig, at jeg forstår dit forslag helt rigtigt. Det lyder til, at du er ved, at oprette et tilbud (ordre, faktura) og når du så trykker på ”søg på liste” ved varenr. Så får du listen over de varer og salgsprisen – er det her du gerne så, at avancen stod beskrevet?

Hvis det er det kunne jeg rigtig godt tænke mig, at høre lidt nærmere hvordan det skulle anvendes og hvordan i udarbejder jeres tilbud siden, at avancen gerne skal ses her og ikke når selve varen er blevet valgt på linjen.

Hvis jeg har misforstået hvor du var henne må du rigtig gerne uddybe yderligere så jeg er helt sikker på hvor henne du gerne så, at avancen blev vist.
 

Ser frem til, at høre nærmere.

Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 24 Nov, 2016 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
Hej E-forum/Andreas

Det er rigtigt som du har opfattet det.

Grunden til at det ville være godt at se avancen der er, at når håndværkere afgiver tilbud skrives de enkle varer ikke på men det er et overslag for et samlet arbejde/projekt.

Her er det ofte at man ændre lidt op/ned på avancen i forhold til om man ønsker arbejdet og for at opveje de risici der kan være evt omkring udførelse og betaling eller specielle aftaler med kunder.

Ved time betalt arbejde kan avancen være en anden. Tømrermesteren bruger så varelisten som udgangspunkt når han laver tilbud, men det er tungt hele tiden at skulle oprette en faktura og først der kan se avancen.

Her vil jeg også lige nævne at lave et tilbud (som tømrerfirma) ikke har noget med at sætte linje efter linje på tilbudspapiret, her er der ofte en del skrevet tekst som præcist beskriver det arbejder der skal udføres, så man som kunde/firma er enige. På nuværende tidspunkt laver vi tilbud i word og så vedhæfter filen.

Med venlig hilsen  Birthe n hansen
besvaret 29 Nov, 2016 Forslag af stt (160 points)
Hej Birthe :)

Jeg kan se der ikke er blevet vendt tilbage på din forespørgsel her.
I forhold til at få avancen direkte ind på varen, så er det ikke funktion vi har den store efterspørgsel på.
Jeg kan dog godt se, at det ville gavne jeres arbejdsgang. Derfor vil jeg komme med et alternativ til, hvordan i kan se det.

Hvis du hopper ind under alle indstillinger -> eksporter data -> download lister enkeltvis -> vare.csv, så vil du få en liste hvor salgspris og kostpris indgår.

Her kan du i excel lave en ny kolonne du kalder avance. Du laver nu et simpelt regnestykke ud fra varen og trækker det gennem på alle varer, så du får salgspris minus kostpris. Eller lave udregningen så det bliver %-vis, hvis det er mere optimalt.

Dette ark kan de personer, som sidder med det så have ved hånden og på den måde nemt lige se avancen.

Som jeg forstår det skal de alligevel ikke taste det ind på en faktura, så der er ikke behov for at skulle taste det efterfølgende, men blot se avancen.

Det tænker jeg kunne være en fin løsning for jer.
Hvis der er noget i det jeg skriver, som ikke giver mening, så må du endelig sige til :)
i gang× 7
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”