Hej Peter,
Det giver mening.
Alle de salg i laver via faktura, kan vi måske godt finde en løsning på. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan I bogfører salg fra kaffebarer.
Engros og webshop vil jeg antage i har, eller får løbende, oprettet kunder, hvor fakturaen rettes hen. Når i bogfører salg fra en kaffebar, har i så også kundestyring på dette?
Hvis i har dette, så kunne en alternativ løsning være at droppe afdelingerne.
Som jeg læser det, så er det udelukkende til at holde styr på salg. Når der kun er tale om afdelinger på salg, så kunne man dele sine kundegrupper op i afdelinger. I stedet for at trække en afdelingsrapport, så kan du trække en rapport per kundegruppe og se, hvor meget der er omsat for i den pågældende gruppe.
Lad os sige du så har 3 kundegrupper. En til kaffebarer, engros og webshop. Så trækker du en rapport på en bestemt kundegruppe og ser, hvordan salget ser ud. Hvis kaffebarerne skal have hver sin gruppe, så kan du selvfølgelig bare lave flere.
Den her løsning er dog afhængig af det indledende spørgsmål omkring, hvordan alt bliver bogført, da det kræver en kunde for at ramme en kundegruppe.
Det er en lidt anden måde at tænke på, så det er ikke sikkert det kan hjælpe dig, men jeg ville alligevel undersøge mulighederne. Hvis du har spørgsmål, eller der er dele af det, som gør du ikke kan bruge det - sig endelig til! :)
Jeg ser frem til at høre fra dig.